اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پزشکان نخستین قربانیان کرونا/کرونا باعث شهادت چند نفر از جامعه پزشکی شده است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: اولین قربانیان کرونا جامعه پزشکی هستند به‌طوریکه آسیب‌پذیرترین قشر در ویروس کرونا، پزشکان می‌باشند که به روح پنج شهید جامعه پزشکی درود می‌فرستیم.

پزشکان نخستین قربانیان کرونا/کرونا باعث شهادت چند نفر از جامعه پزشکی شده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در مراسم روز پزشک در تالار شهید شایان‌مهر دانشکده پزشکی، اظهار کرد: امسال با شرایط خاصی ایام محرم را خواهیم گذراند که امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این روزها بهره لازم را ببریم. 

وی با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی، گفت: با وجود همه مشکلات امروز را که روز سردمداران جنگ با کرونا هستند را گرامی می‌داریم. 

رئیس علوم پزشکی تبریز افزود: بارها تاکید کردیم که جلسه‌ای برگزار نشود، مگر به ضرورت باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولین قربانیان کرونا همین جامعه پزشکی هستند به‌طوریکه آسیب‌پذیرترین قشر در ویروس کرونا، پزشکان می‌باشند که به روح پنج شهید جامعه پزشکی درود می‌فرستیم. 

شرایط ویژ‌ه‌ی حاکم بر کرونا و حواشی آن باعث شد، پزشکان بیشترین تلفات را بدهند. اگر نسبت افراد مبتلا را در نظر بگیریم، از 2000 مبتلا حدود ۱۰۰ نفر از قشر پزشکی بودند که پنج نفر از آنان  به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نگاه‌های اقشار مختلف جامعه به پزشکان، اظهار کرد: عده‌ای، پزشکان را با ماشین و ساختمان خوب و دارای احترام در بین مردم و با حساب و کتاب کردن حقوق پزشکان ارزیابی می‌کنند، اما نگاه دیگری هم هست. روز گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر برای دست یافتن به ۵۰۰۰ کرسی رشته‌های پزشکی‌، رقابت می‌کردند، که امتحانات اصلی تازه پس از قبولی در این رشته شروع می‌شوند.

صومی بیان کرد: پزشکان، کار بزرگی را انجام داده و سرمایه اجتماعی را افزایش دادند، با دلی پردرد به روح پنج شهید مدافع سلامت استانمان و دیگر شهدا درود می‌فرستیم.

رئیس علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: کسانی که سخت‌کوش بوده و کار زیاد می‌کنند در مقابله با ویروس کرونا ضعیف هستند زیرا سیستم ایمنی بدن آنها در اثر خدمت به مبتلایان به کرونا ضعیف می‌شود. 

سعید پناهی رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز نیز جهت رعایت پروتکل های بهداشتی با ارسال پیام تصویری روز پزشک را خدمت پزشکان و مدافعین سلامت تبریک گفته و از تمامی کادر پزشکان، پیراپزشکان،پرستاران ، ماماها وکسانی که با در دست گرفتن جان خود در بیمارستانهای امام رضا (ع) ، سینا وسایر بیمارستانهای استان آذربایجانشرقی مشغول به تلاش برای نجات جان بیماران وهموطنان خود می باشند تقدیر وتشکر نمود واز خداوند متعال صبر جمیل برای بازماندگان وخانواده های شهدای مدافعین سلامت را خواستار شد.

 حجت‌الاسلام یوسف خیری  مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز  همچنین در مراسم روز پزشک  اظهار کرد: زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، شیخ‌الرئیس، ابوعلی سینا، فردی فیلسوف و حکیم را به تمامی پزشکان تبریک می‌گوییم و می‌توان به وجود چنین دانشمندانی افتخار کرد.

وی گفت: پزشکان فعال در جبهه کرونا، شهیدان زنده هستند، با کمال خضوع و خشوع سر تعظیم مقابل پزشکان فرود می‌آوریم و به وجودشان افتخار می‌کنیم.

خیری افزود: اگر زمانی به مجاهدان جبهه‌ها افتخار می‌کردیم، الان به تمامی پزشکان، پرستاران و تمام خادمان در وزارت بهداشت افتخار می‌کنیم.

خیری تاکید کرد: اگر زمانی افرادی به تبعیت از سالار شهیدان، جانشان را در جبهه‌های حق علیه باطل در طبق اخلاص قرار می‌دادند، امروز کار جامعه پزشکی هم مشابه آنان است.

 وی در ادامه سخنرانی خود گفت: اگر کسانی ادعا می‌کردند که تربیت یافتگان جمهوری اسلامی مانند تربیت یافتگان قبل از انقلاب نیستند، حتی جوانانی را که افرادی از روی قضاوت‌های ظاهری قبولشان ندارند هم پای کار آمدند، به تک تکشان افتخار کرده و به روح شهدای این عرصه درود می‌فرستیم.

مجتبی ورشوچی، متخصص بیماری‌های عفونی نیز در این مراسم اظهار کرد: روز گرامیداشت حرفه‌هایی که با جان انسان‌ها ارتباط دارد ، چرا که جان انسان‌ها از طرف خداوند نزد پزشکان به ودیعه گذاشته شده است.

 وی بیان کرد: گرامیداشت روز پزشک، امسال با اپیدمی کرونا مصادف شده و صرفا متخصصان خاصی با این بیماری درگیر نیستند و همه شاغلان این حرفه در بخش خصوصی‌، ای سی یوها، اورژانس‌ها، رشته‌های مختلف و مطب‌ها را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که این اپیدمی از نظر همت و کارایی، خاطره خوبی برای همگان در آینده باشد، هر چند از دست دادن بیماران و عزیزانمان بسیار متاثر کننده است.

ورشوچی در ادامه مراسم افزود: این بیماری تمام عرصه‌های زندگی اعم از سیاحتی، عبادتی، آموزشی و حرفه‌ای و شغلی را تغییر داده است.

با حضور رئیس دانشگاه و تعدادی پزشکان به نمایندگی از مدافعان سلامت از یادواره پزشکان شهید مدافع سلامت آذربایجان شرقی به مناسبت روز پزشک سال ۱۳۹۹ در پایان این مراسم رونمایی شده و به امضای رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت استان رسید واز تعدادی پزشکان ومدافعین سلامت  و همچنین خانواده های شهدای مدافعین سلامت با اهداء لوحی از طرف رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم روز پزشک تجلیل شد.
انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول