به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالله تقیپور امروز در جلسه شورای شهر تبریز با اشاره به عزم شورای پنجم برای تکمیل خط یک قطار شهری تبریز اظهار داشت: امروز یکهزار و 400 میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری لازم بوده و تاکنون ارقام بالایی برای تکمیل خط یک هزینه شده است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم خط یک را به بهرهبرداری برسانیم و خطوط چهارگانه راهاندازی شود، دیگر نیازی به صرف بسیاری از هزینههای مسیر گشایی و امثال آن نیست.
عضو شورای شهر تبریز افزود: در خط یک اکنون مدت انتظار در مترو ۱۷ دقیقه است که این زمان مناسبی نیست که در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مقرر شد، زمان انتظار کاهش یابد.
تقیپور اضافه کرد: گسترش پارهخطها باید اولویت حمل و نقل عمومی باشد.
وی با بیان اینکه خط 2 تعطیل بود و دو تیبیام در این خط بیکار است و تعطیلی هر روز دستگاه ها به ضرر تبریز است.
تقیپور یادآور شد: خط پنجم قطار شهری تحت عنوان قونقا به راه آهن در کمیسیون و شورا بررسی نشده است.
وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پول قطار شهری در بانک است، بیان داشت: با وجودی که این مبلغ از بانک شامل سود میشود اما بازهم به ضرر شهرداری بوده و نمیتوانیم از سرمایهگذاریهای انجام شده در مترو استفاده کنیم، تامین نیاز خط یک قطار شهری از محل منابع غیر نقدی شهرداری تبریز اختصاص یابد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: براساس اعلام سازمان قطار شهری زمان انتظار در مترو از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته که قابل تقدیر است.
تقیپور پاسخ داد: دلیل تعطیلی خط ۲ مترو این است که مشکل تفاوت ارزی در قرارداد وجود دارد که این باید حل شود. هرمقدار این کار دیرتر انجام شود به ضرر تبریز است.
وی خاطرنشان کرد: بحران ویروس کرونا نیز باعث تعطیلی بلندمدت شد که مقرر شد تمام پرداخت حقوق کارکنان انجام شود.
انتهای پیام/60001/س