اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش 25 درصدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی / تاکید بر جلوگیری از شکل‌گیری هرگونه تجمع

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش 25 درصدی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

کاهش 25 درصدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی / تاکید بر جلوگیری از شکل‌گیری هرگونه تجمع

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدحسین صومی امروز در در نوزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: در یک هفته گذشته، آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان، 25 درصد و آمار فوتی‌ها 13 درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش داشته است.

وی افزود: بیشترین آمار فوتی‌ها در رده سنی 71 تا 80 سال اتفاق افتاده، اما روند غربال‌گری نشان می‌دهد که جوانان هم در معرض این بیماری هستند و اغلب بدون اینکه متوجه باشند ناقل ویروس هستند.
 
صومی  با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی بعد از استان فارس، بیشترین تعداد مراجعه به مراکز 16ساعته سلامت را داشته است، افزود: مردم استان همراهی خوبی با طرح غربال‌گری داشتند و 98 درصد از افرادی که در این طرح شرکت کردند فاقد علائم بیماری بوده‌اند.
 
وی همچنین با تأکید بر ضرورت پرهیز از تجمعات و میهمانی‌ها در ماه مبارک رمضان، از دستگاه‌های مسئول خواست تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شکل‌گیری هرگونه تجمعی به کار گیرند.
 
در این جلسه همچنین رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان درخصوص عملکرد کمیته علمی و فناوری ستاد مقابله با کرونا و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درخصوص استانداردهای غربال‌گری، تشخیص، درمان و مراقبت بیماران کرونا در مرکز ماده 16 به ارائه گزارش پرداختند.
 
همچنین گزارش طرح هوشمند کنترل بیماران کرونایی قرنطینه‌شده در خارج از مراکز درمانی توسط مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی ارائه و تصویب شد.

انتهای پیام/60001
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول