اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

9 دی و درس‌هایی که به ما آموخت/ 9 دی تجلی عشق به ولایت

10 سال از خلق حماسه 9 دی توسط ملت ایران می‌گذرد و در واقع در نهم دی‌ماه 1388 مردم ولایتمدار ایران اسلامی و در راس آنها در 8 دی همان سال مردم شهر تبریز حماسه‌ای بزرگ آفریدند که نتیجه آن پایان فتنه‌‌ای بود که دشمنان انقلاب اسلامی نقشه آن را علیه ملت ایران کشیده بودند.

9 دی و درس‌هایی که به ما آموخت/ 9 دی تجلی عشق به ولایت

خبرگزاری فارس از تبریز- موسی‌ کاظم‌زاده: یک دهه از فتنه سال ۸۸، فتنه‌گران علیه ملت ایران می‌گذرد. در واقع ملّت ایران در 9 دی‌ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری حماسه‌ای جاودان را در تاریخ انقلاب آفریدند.

مقام معظم رهبری در خصوص حضور میلیونی مردم در این حماسه تاکید داشتند: «اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است. حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه‌ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار دیگر امت اسلامی  با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.»

از این رو برای رسیدن به واقعیت‌های فتنه سال 88 و چیستی مهم‌ترین درس‌ها و دستاوردهای حماسه 9 دی گفت‌وگوی با جمعی از فعالان دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفته که از منظرتان می‌گذرد.

روشنگری فتنه 88 برای نسل امروز برای جلوگیری از فتنه‌های آینده دشمنان

دبیر هیات نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز محمدحسین کاظمی در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه با یادآوری فتنه 88 برای نسل امروز می‌توان در آینده از فتنه‌های دشمنان جلوگیری کرد، گفت: این ایام نباید به فراموشی سپرده شود و لزوم بزرگداشت این روز باید از تاریخ یاد بگیریم اگر روشنگری نکنیم و اگر برای این روز بزرگداشت برگزار نکنیم، اصل این روز فراموش می‌شود که البته در تاریخ نیز بسیار افتاده که کارها و مناسبت‌ها تحریف شده و برخی سودجویان از آن استفاده سیاسی کرده‌اند.

این فعال دانشجوی استان در ادامه با اشاره به ماهیت حماسه 9 دی اظهار داشت: روز 9 دی که می‌توان از آن به عنوان انقلاب سوم نیز یاد کرد و در حقیقت روز بصیرت عوام بود که در آن روز بسیاری از مردم عوام بصیرتر از خواص جامعه برای مقابله با غده سرطانی که هدف اصلی‌شان براندازی حکومت جمهوری اسلامی بود مقابله کردند که البته این هدف پلید از شعارهای مزدوران خارجی کاملا واضح بود  شعار " انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است".

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش مردم آذربایجان و به خصوص تبریزی‌ها در خلق این حماسه یادآور شد: در یک روز پیش از حماسه 9 دی و به عبارت دیگر در 8 دی مردم آذربایجان و به خصوص تبریز با حضور گسترده‌ای که داشتند،  سیلی محکمی را به گوش فتنه‌گران و حامیان فتنه زدند و البته شعارهای خودشان را که " آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی " و " آذربایجان جانباز خامنه‌ای دن آیریلماز" رو در عمل نشان دادند.

مهم‌ترین درس حماسه 9 دی بصیرت و حفظ ارزش‌های اسلامی است

محمدرضا بهگام فعال دانشجوی دانشگاه تبریز نیز در این باره در گفت‌وگو با فارس در تبریز در پاسخ به این پرسش اینکه 9 دی یادآور چه چیزی است و شما به عنوان یک فعال دانشجویی چه تحلیلی از فتنه سال 88 دارید؟ بیان داشت: در فتنه سال 88 تعدادی از خواص با طرح تقلب در انتخابات می‌خواستند، موجب براندازی نظام جمهوری اسلامی شوند که ملّت ایران در نهم دی‌ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری بار دیگر تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

دبیر سابق سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی و ناکامی جریان فتنه از جمله مهم‌ترین دستاوردهای روز 9 دی سال 88 بوده است، تصریح کرد: مهم‌ترین درس حماسه 9 دی ولایتمداری ملت ایران است که همواره بر پایه اندیشه‌های ناب امام (ره) و مقام معظّم رهبری آماده جانفشانی بوده و هستند که نمونه بارز این امر حضور به موقع ملت ایران در فتنه اخیر  بود که بار دیگر آن را تبدیل به فرصت کردند.

این فعال دانشجوی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز دشمنان این انقلاب با ترفندهای مختلف نمی‌خواهد این انقلاب رشد کند، یادآور شد: نباید فراموش کنیم این است که دشمن به آسیب از بیرون دیگر اعتقادی ندارد، دشمن در طول بیش از 40 سال در این زمینه تلاش کرده به هیچ جایی نرسیده است، چرا که انقلاب از بیرون بیمه شده، دشمنان در صدد متلاشی کردن این انقلاب از درون هستند، آسیبی که یک مسوول داخلی می‌تواند به کشور وارد کند. هیچ فرد خارجی توان آن را ندارد.

وی ادامه داد: مسوولان ضعیف‌النفس داخلی بدانند، اگر آنها فتنه‌ای را شروع کردند، دیگر مدیر جریانات نخواهند بود، دشمنان کشور هستند که آن را مدیریت می‌کنند، از این رو آسیبی که در فتنه 88 و فتنه و آشوب اخیر بر کشور وارد شد، نتیجه آن است.

دبیر سابق سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، تاکید کرد: حرکت مردم در حماسه ۹ دی سال 88 و امسال یادآور بصیرت، ولایتمداری و مقاومت ملت ایران در برابر توطئه‌های بیگانگان است. آن چیزی که در این راستا قابل تامل است اینکه آن جوانانی که بازی خوردند و در خیابان‌ها علیه کشور شعار دادند، امروز باید به این فکر کنند که چه هزینه گزافی بر ملت تحمیل کردند که باید امروز فشار تحریم‌ها را تحمل کنند.

حماسه 9 دی هرگز از حافظه تاریخ  ایران پاک نخواهد شد

محمدصادق نبائی تبریز دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب هم در این ارتباط در گفت‌وگو با گزارشگر فارس در تبریز در پاسخ به این سوال اینکه فلسفه شکل‌گیری حماسه 9 دی چه چیزی بوده است؟، اذعان داشت: حماسه 9 دی روزی است که هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و از این رو با برپایی با شکوه سالروز این حماسه در هر سال در مناطق مختلف کشورمان می توان پیام این حماسه را به آیندگان منتقل کرد.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی حماسه فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب است، چرا که  «یدالله فوق ایدهم» را به معنای واقعی کلمه  شاهد بودیم، اضافه کرد: 9 دی حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و از این رو نباید این روز سرنوشت‌ساز در تاریخ کشورمان رو به فراموشی سپرده شود، بنابراین در اغتشاشات اخیر نیز ملت ما با تبعیت از مقام معظم رهبری و یوم الله حماسه 9 دی با آمدن به صحنه دشمنان را ناامید کردند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: مردم ولایی ایران اسلامی با پیروی از اهل بیت(ع) و منویات رهبری همیشه در راه تحقق آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند، بنابراین فتنه‌گران، فتنه سال ۸۸ هدفشان آشوب و اخلال در نظام نبود، بلکه آن گمراهان هدفشان خدشه‌دار کردن نهضت حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام بود، چون اتاق فکر آنها این را می‌دانستند که هویت شیعی بر دو پایه نهضت حسینی و قیام مهدوی استوار است.

ایستادگی ملت ایران پای آرمان‌های انقلاب

میلاد عبدی، فعال دانشجوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تاکید بر اینکه ملت ایران همیشه و در همه حال پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند، بیان کرد: 9 دی روز بصیرت و روز میثاق با ولایت است، از این رو ملت ایران با درس گرفتن از تاریخ و منویات مقام معظم رهبری با حفظ انسجام و وحدت همیشه و در همه حال نقشه‌های شوم و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی، تجلی بصیرت و هوشمندی ملت ایران بوده است، تصریح کرد: در این روز مردم علیه ساختارشکنانی که مترسک و آلت‌دست دشمن شده بودند و بر ضد منافع ملت و نظام اسلامی طغیان کرده بودند، پاسخی محکم و متقن دادند که برای همیشه در تاریخ کشورمان ماندگار خواهد بود.

به گفته این فعال وی؛ مردم با رشادت و حماسه آفرینی خود به همگان این موضوع را اثبات کردند که پشت عقاید و آرمان‌های خود ایستاده‌اند و با هوشمندی هرچه تمام، خط بطلانی بر ذهنیت متوهمانی که فکر توطئه‌افکنی و فتنه‌انگیزی و ایجاد شکاف بین مردم و حکومت دارند، می‌کشند و علیه باطل قیام می‌کنند.

9 دی نشان از وفاداری ملت ایران به انقلاب

مجید علیجانی، فعال دانشجوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برای وحدت، انسجام و همدلی میان اقشار مختلف بود، ابراز کرد: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی بار دیگر به دشمنان این انقلاب اثبات کردند که همیشه و در همه حال پای آرمان انقلاب و ارزش‌های اسلام آماده جانفشانی هستند.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ۹ دی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب است و مهم‌ترین درس‌هایش، خطاب به مفسدان و خائنان به نظام مقدس است، اینکه نباید اصل دین، نظام مقدس اسلامی و هم چنین اصل ولایت فقیه را زیر سوال برند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران نباید فتنه سال 88 را به فراموشی بسپارند، یادآور شد: آن ایام دوران سختی برای انقلاب بود، انقلابی که از عاشورا درس ایستادگی گرفته بود، شاهد این بود که در همان خیابان‌هایی که یاران حسینی و خمینی، خون‌هایشان ریخته شده بود، یک عده آمدند و به شعائر حسینی توهین کردند.

مردم آذربایجان پیشگام حرکت‌های انقلابی است

مهدی عبدزاده، دیگر فعال دانشجوی دانشگاه تبریز هم در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز حماسه 9 دی را نقطه عطفی برای ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان و استکبار جهانی بیان کرد و افزود: حماسه ۹ دی به نوعی جلوه بصیرت‌افزایی و ولایتمداری مردم ایران در حفظ و احیای ارزش‌های دینی و انقلابی بود و طبق روال همیشگی مردم آذربایجان در خلق حماسه 9 دی آغازگر یک حرکت بزرگ شدند.

وی در جواب این پرسش که چرا این حماسه هر ساله باید گرامی داشته شود، عنوان کرد: از آنجایی که هر زمانی یزید زمانه خود را  دارد، پس نیاز  است حماسه حسینی آن در ادوار مختلف تکرار شود و حماسه 9 دی برای این دوران از زمان یک سیلی به جا و مهم بر صورت یزید زمان آمریکا، اسرائیل و ستون پنجم آنهاست.

با این وجود؛ 10 سال از خلق حماسه 9 دی توسط ملت ایران می‌گذرد و در واقع در نهم دی‌ماه 1388 مردم ولایت‌‌مدار ایران اسلامی و در راس آنها در 8 دی همان سال مردم شهر تبریز حماسه‌ای بزرگ آفریدند که نتیجه آن پایان فتنه‌‌ای بود که دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت ایران کشیده بودند و به عبارت دیگر روز نهم دی‌ماه برای ملت ایران، مصداق «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» بود و از این رو یادآوری و گرامیداشت این روز یوم الله می تواند کشورمان از بسیاری از توطئه دشمنان بی‌اثر و بیمه نماید.

به سخن دیگر، مردم در 9 دی حماسه عاشورایی آفریدند و به‌ عبارتی این روز خط بطلان بر فتنه 88 توسط ملت بود، فتنه‌ای که با عدم تمکین در برابر قانون آغاز و به اهانت به مقدسات ختم شد و شادی دشمنان انقلاب و تلخ‌کامی دوستان و دلسوزان انقلاب را به‌دنبال داشت.

در واقع حرکت مردم در حماسه ۹ دی، یادآور میثاق یاران امام حسین (ع) با ایشان بود که ملت ایران در 9 دی‌ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی‌ (ره) و مقام معظم رهبری حماسه‌ای جاودان و به یادماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول