اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

656 نفر در حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از جان باختن 656 نفر در حوادث رانندگی در هشت ماهه امسال خبر داد.

656 نفر در حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی جان باختند

علی صفایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در هشت ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی 656 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها 680 نفر بوده که حدود چهار درصد کاهش داشته است.

وی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 524 نفر مرد و 132 نفر زن بودند.

صفائی‌ فرد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 433 فوتی در جاد‌ه‌های برون شهری و روستایی، 144 نفر در مسیرهای درون شهری، 10 نفر در جاده‌های خارج از استان و 11 نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است همچنین در طی مدت مذکور 27 نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و 32 نفر نیز با فاصله بیش از 30 روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در آبان‌ماه امسال 72 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، یادآور شد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 72 نفر بود تفاوتی نکرده است.

 صفائی‌فرد تصریح کرد: بیشترین فوتی‌‌ها در طی هشت ماهه اول امسال مربوط به خرداد ماه با 94 نفر و کمترین آن در فروردین با 53 نفر است.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به آمارهای موجود بیشترین مرگ و میر در اثر تصادفات برون شهری به ترتیب مربوط به شهرستان‌های میانه با 59 نفر، تبریز با 52 نفر و مرند با 46 نفر می باشد. همچنین بیشترین تعداد تلفات درون شهری در طی همین مدت به ترتیب مربوط به شهرستان‌های تبریز با 69 نفر، مراغه با 13 نفر و اهر با 10 نفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان ساخت: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 97 در استان 918 نفر بود که از این تعداد 173 نفر زن و 745 نفر مرد بوده است. مصدومان این حوادث نیز درسال 97 بالغ بر 18 هزار و 185 نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول