اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صدور کیفرخواست برای ۴ متهم حادثه قطار تبریز- مشهد/ بررسی خارج از نوبت

سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای ۴ متهم حادثه قطار تبریز- مشهد خبر داد.

صدور کیفرخواست برای ۴ متهم حادثه قطار تبریز- مشهد/ بررسی خارج از نوبت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیزدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز با حضور خبرنگاران آغاز شد.

 وی در مورد حادثه قطار تبریز- مشهد در سمنان گفت: پرونده دیروز با صدور کیفرخواست نسبت به ۴ متهم به دادگاه ارسال شد و هماهنگی شده که دادگاه خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی کند.

اسماعیلی افزود: البته این پرونده دو بخش دارد ادعای بخش خصوصی در مورد دیه انجام شده و این فرایند از جهت جنبه عمومی است.

در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان‌شرقی و در سالروز حادثه قطار تبریز- مشهد،خبرگزاری فارس گزارشی با عنوان 3 سال گذشت/ مقصران حادثه قطار تبریز- مشهد چه کسانی هستند؟+ فیلم را منتشر کرد.

پنجم آذرماه سال 1395 در تقویم استان آذربایجان‌شرقی روز سیاهی است؛ برخورد قطار مسافری تبریز- مشهد به قطار مسافری دیگری که حامل هم‌وطنان تبریزی ( زائران آذربایجانی که از اربعین برگشته و به منظور شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع) ) عازم مشهد بودند، صحنه‌های هولناکی از دود و آتش را در این روز ثبت کرد.

حدود 36 ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطارهای مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفت‌خوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند.در این حادثه 47 نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگ‌بارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول