اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بزرگراهی که 21 سال در راه است‌/ الوعده وفا جناب آقای رئیس جمهور

بزرگراه تبریز- اهر که 21 سال در راه است با وجود اینکه روحانی در سخنرانی‌ خود در سفر به استان آذربایجان‌شرقی اتمام آن را سال 95 اعلام کرده بود، اما متأسفانه این پروژه مهم و حیاتی منطقه ارسباران و شمال‌شرق استان به بهره‌برداری نرسید.

بزرگراهی که 21 سال در راه است‌/ الوعده وفا جناب آقای رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جاده اهر- تبریز یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی استان آذربایجان‌شرقی به مناطق مرزی، استان اردبیل و مناطق گردشگری ارسباران بوده که براساس آمارهای رسمی دستگاه‌های ذی‌ربط ، روزانه بیش از 30 هزار خودرو سبک و سنگین از این مسیر تردد می‌کنند

این تعداد در نیمه اول سال و در فصل بهار و تابستان، روزهای آخر هفته و تعطیلات به دو برابر افزایش می‌یابد.

جاده غیراستاندارد و باریک اهر- تبریز یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور است که در بیشتر ماه‌های سال شاهد تصادفات مرگ‌بار در این محور هستیم، تا حدی که این جاده به کابوس اهالی تبدیل‌ شده است.

برای همین احداث بزرگراه اهر - تبریز از نیازهای ضروری منطقه ارسباران بوده و شاه‌راه ارتباطی تبریز به استان اردبیل، مغان و راه مواصلاتی 6 شهرستان مشگین‌شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین است.

درکل راه ارتباطی تبریز با 16 شهر شمال‌شرق استان از طریق این بزرگراه است که احداث آن همت مسوولان استانی را می‌طلبد و بدون شک باعث توسعه و تحول منطقه می‌شود.

انتقاد از وعده‌های افتتاح‌

جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر با اشاره به مشکلات جاده اهر- تبریز بیان داشت: اینجانب 21 سال است در اهر مشغول خدمتگزاری در سمت امام جمعه شهرستان هستم، مشکل جاده اهر- تبریز وجود داشته و با وجود پیگیری‌های لازم تاکنون این پروژه به اتمام نرسیده است.

تصادفات متعدد و ترافیک شدید در جاده اهر- تبریز امان مردم را بریده است/ مسوولان پاسخگوی افتتاح بزرگراه اهر- تبریز باشند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: تصادفات متعدد و ترافیک شدید در جاده اهر- تبریز امان مردم را بریده و نارضایتی جدی اهالی این منطقه را فراهم کرده است.

بیت‌الله عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر اظهار داشت: اتمام بزرگراه اهر- تبریز یک مطالبه عمومی است و انتظار داریم تمام مسوولان دست‌اندرکار با اهتمام جدی نسبت به تسریع در اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: این پروژه جزو پروژه‌های مصوب و اولویت‌دار سفر ریاست جمهوری به آذربایجان بوده و انتظار داریم تمام دستگاه‌های مرتبط، با بسیج عمومی تمام امکانات و تجهیزات نسبت به تسریع در اتمام این پروژه اقدام لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این خصوص با هیچ‌کس تعارفی نداریم و هر مدیر و مسوولی که قول داده باید این پروژه را به اتمام برساند و در صورت محقق نشدن آن، در قبال افکار عمومی پاسخگو باشد و انتظار داریم در اسرع وقت اقدامات اساسی در جهت تسریع در آسفالت مورد تعهدشده، انجام دهند.

نماینده مردم اهر و هریس تأکید کرد: هیچ اولویتی در منطقه به اندازه بزرگراه اهر- تبریز مهم نبوده و بزرگ‌ترین خدمت به ارسباران و مردم شریف این منطقه، اتمام این پروژه مهم و حیاتی است.


رئیس‌جمهور به وعده خود به مردم اهر عمل کند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر لزوم تکمیل بزرگراه تبریز به اهر و هریس در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

بیت‌الله عبداللهی اظهار داشت: آقای روحانی در سال 94 در سفری که به تبریز داشتند، در اجتماع مردم این شهر از تکمیل کامل بزرگراه تبریز- اهر- هریس در سال 95 صحبت کردند، اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، خطاب به محمد اسلامی ادامه داد: در دو سال گذشته تکمیل این پروژه نسبتاً فعال بود، اما هنگامی که شما برای بازدید از روند تکمیل این بزرگراه به استان آذربایجان‌شرقی سفر کردید، از تکمیل 10 کیلومتر برای سال بعد سخن به میان آمد، از این رو تقاضا می‌شود که بررسی‌های بیشتر صورت گیرد که این بزرگراه در سال 98 تکمیل شود، در حالی که اظهار نظرات شما باعث نگرانی مردم شده و باید مردم را نسبت به تکمیل این پروژه مهم امیدوار کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث تکمیل بزرگراه تبریز- اهر- هریس وجود دارد، بحث تامین قیر برای پیمانکاران است، چرا که قیر مورد نیاز در ماه‌های سرد سال تحویل داده می‌شود، بنابر این اگر دولت توانایی مدیریت تامین قیر برای پیمانکاران را ندارد، پس توانایی انجام چه کاری را دارد؟

 بزرگراه اهر-تبریز در سال ۹۸ تکمیل می‌شود

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی از تکمیل بزرگراه اهر-تبریز تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

وی در اولین بازدید استانی با همراهی نماینده مردم اهر و هریس، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرمانداران اهر و هریس از بزرگراه اهر-تبریز که یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه قره‌داغ و ارسباران و جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری محسوب می‌شود بازدید کرد.

وی اظهار داشت: جاده تبریز-اهر یکی از پر ترافیک‌ترین جاده‌های استان آذربایجان شرقی است و ارتقاء آن به بزرگراه در راستای تسهیل در کاهش ترافیک و حوادث رانندگی است.

 

گزارش فارس حاکی است، تکمیل بزرگراه تبریز- اهر یکی از اولویت‌های برنامه فعالیت‌های عمرانی آذربایجان‌شرقی در سال‌های اخیر بوده، به نحوی که 19 سال است مسوولان در برهه‌های مختلف از اتمام آن سخن می‌گویند اما راه به جایی نمی‌برد.

طول این جاده 95 کیلومتر بوده که با مصوبه وزارت راه و شهرسازی کلنگ عملیات اجرایی تبدیل جاده اهر- تبریز به بزرگراه از سال 1377 آغازشده است.

این بزرگراه در قالب سه قطعه، قطعه اول اهر تا گوئجه‌بئل، قطعه دوم از گویجه‌بئل تا خواجه، قطعه سوم از خواجه تا سه‌راهی اهر- تبریز قطعه‌بندی شده و دو قطعه سوم و اول از سال عملیات اجرایی آن آغاز و قطعه دوم نیز امسال به پیمانکار واگذارشده است.

در چهار سال گذشته هم چندین بار وعده  افتتاح و اتمام این پروژه به دفعات مختلف از سوی مسؤولان داده شده اما همه وعده‌ها، وعده سرخرمن بوده است.

مروری بر وعده مسوولان تنها در دولت روحانی/ سال 95 سال اتمام پروژه بزرگراه اهر- تبریز خواهد بود

معاون عمرانی سابق استاندار آذربایجان‌شرقی، سال 95 را سال اتمام پروژه بزرگراه اهر- تبریز عنوان کرد.

محمدصادق‌ پورمهدی، جاده اهر- تبریز را یکی از جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان برشمرد که تلاش جدی مسوولان استانی به‌خصوص استاندار آذربایجان بر تسریع در عملیات اجرایی این بزرگراه است.

وی گفت: در این زمینه استاندار آذربایجان با حساسیت ویژه اینجانب را مأمور و مسؤول پیگیری و ارائه گزارش مستقیم از روند اجرایی بزرگراه اهر- تبریز کرده‌اند و به‌صورت مستمر و برگزاری جلسات مختلف تلاش داریم این پروژه مهم و حیاتی استانی را به نتیجه مطلوب برسانیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان افزود: به میمنت سفر ریاست‌جمهور به آذربایجان و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید، مبلغ 900 میلیارد ریال در این سفر به این پروژه اختصاص‌یافته و ریاست‌جمهوری نیز در سخنرانی خود در تبریز به این امر اشاره کرده‌اند که همه این‌ها نشان از اهمیت و اهتمام جدی مسوولان برای اتمام بزرگراه اهر- تبریز است.

پورمهدی، یادآور شد بر اساس زمان‌بندی انجام‌شده سال 97 سال اتمام پروژه بزرگراه اهر- تبریز خواهد بود.

اخذ عوارض برای ادامه احداث بزرگراه تبریز- اهر صادر شد

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان از صدور مجوز برای اخذ عوارض برای ادامه احداث بزرگراه تبریز- اهر خبر داد.

داوود بهبودی با اشاره به اینکه مجوز اخذ عوارض برای ادامه احداث بزرگراه تبریز- اهر صادر شده است، اظهار داشت: تسریع در اتمام این پروژه از توان اقتصادی دولت خارج است و برای اتمام آن نیاز به سرمایه‌‌گذاری داریم.

وی افزود: بر این اساس طی هماهنگی با معاون عمرانی استانداری مجوز اخذ عوارض برای این پروژه صادر شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار با اشاره به اینکه در استان توسعه پایدار اتفاق نیفتاده است، گفت: سند اخیر تدبیر و توسعه استان بر اساس اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار تدوین شده است و در این سند متناسب با هر شهرستان و قابلیت‌های آن، سند تدبیر و توسعه تدوین شده است.

در دولت تدبیر و امید نیز با وجود اینکه این پروژه جزو پروژه‌های مصوب ریاست جمهوری در سفر به آذربایجان‌شرقی بود و در سخنرانی آقای روحانی نیز وعده اتمام این پروژه تا پایان سال 95 اعلام کردند اما متأسفانه  این پروژه مهم و حیاتی منطقه ارسباران و شمال‌شرق استان به بهره‌برداری نرسیده است.

اما لازم به یادآوری است بزرگراه تبریز- اهر و تبریز- سهند از جمله وعده‌های رئیس جمهور در سال 94 به استان آذربایجان‌شرقی به استان بود که قرار بود در سال 95 به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/60002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول