اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عبد اللهی در گفت‌وگو با فارس:

نمایندگان پاسخگوی وعده‌های خود باشند/ سرگردانی مردم در ترافیک وعده‌های تکمیل بزرگراه تبریز- اهر

نماینده مردم اهر در مجلس به عنوان موافق طرح استانی شدن انتخابات، از مزایا و معایب این طرح پرده برداشت.

نمایندگان  پاسخگوی وعده‌های خود باشند/ سرگردانی مردم در ترافیک وعده‌های تکمیل بزرگراه تبریز- اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، بیت‌الله عبداللهی یکی از موافقان برگزاری انتخابات آتی به صورت استانی است که مراحل اولیه این طرح پس از تصویب  آن در کمیسیون امور داخلی و  شوراهای مجلس اخیرا استانی شدن انتخابات در صحن مجلس به تصویب نمایندگان  رسید که در صورت تأیید شورای نگهبان،از دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی برگزار می‌شود.

در جهت آشنایی بیشتر مخاطبان فرصت را مغتنم شمردیم و مصاحبه‌ای با  بیت‌الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در این خصوص انجام دادیم که حاصل این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد.


استانی شدن انتخابات مجلس موجب افزایش وحدت ملی و کاهش اختلافات قومی و قبیله‌ای می‌شود

آقای عبداللهی لطفاً توضیحات جامع در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس جهت آشنایی بیشتر مخاطبان  بفرمائید؟

استانی شدن انتخابات مجلس شورای یک قدم مثبت، یک حرکت روبه جلو و یکی از کارهای ماندگار مجلس شورای اسلامی است که با اجرای این طرح  شاهد افزایش وحدت ملی و کاهش اختلافات قومی و قبیله‌ای در اقصی نقاط کشور خواهد شد و افرادی با تجربه،کاردان و چهره های متشخص به مجلس خواهند رفت و از راه‌یابی افراد ضعیف و کم تجربه و یا افرادی که با استفاده از رانت‌های منطقه‌ای و ایجاد فضای احساسی مقطعی و استفاده از برخی مسائل قومی و قبیله‌ای  موفق به تصاحب کرسی مجلس می‌شدند،  جلوگیری خواهد شد.

در طرح جدید انتخابات به صورت استانی،در حقیقت انتخابات آتی "استانی شهرستانی" است به طوری که کاندیداهای ثبت نامی برای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ای که ثبت‌نام خواهند کرد، باید 15 درصد آراء شهرستان کسب کنند و پس از آن از سایر شهرستان‌های استان رأی آنها لحاظ خواهد شد و اگر این تعداد رأی را از حوزه ثبت‌نامی خود کسب نکنند، از دور رقابت خارج خواهند شد و کاندیداهای حوزه‌ها با نمایندگان مرکز استان رقابت نخواهد کرد بلکه با کاندیداهای حوزه خود رقابت می‌کنند.


  جایگاه احزاب در طرح جدید انتخابات چگونه است؟ 

در طرح جدید به بحث احزاب نیز توجه ویژه‌ای شده و در حقیقت با این طرح احزاب جان گرفته و تقویت شده‌اند که در صورت تحقق آن، مردم به اهداف و برنامه‌های یک حزب رأی خواهند داد و علاوه بر  پاسخگویی فرد منتخب در مقابل مردم، احزاب حامی نمایندگان راه یافته به مجلس،  پاسخگوی تحقق برنامه‌ها و وعده‌های داده شده خواهند بود.


 نقطه قوت این طرح چیست؟ 

نقطه مثبت و قوت آن این است که در این دوره افرادی که دارای مقبولیت عمومی بوده، چهره‌های شاخص باشند، دارای تجربه و سوابق کاری بیشتر و تخصص لازم را داشته باشند خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند و در نهایت در بین افراد کسانی به مجلس راه پیدا می‌کنند که مورد اقبال عموم باشند.

به نظر می‌رسد اگر این امر محقق شود، بحث شایسته‌سالاری بیشتر نمود پیدا می‌کند و قدرت انتخاب مردم نیز بالا می‌رود، برخی افرادی که با تبلیغات عوام‌پسند و استفاده از احساسات عمومی و فضاسازی به مجلس راه پیدا می‌کردند، با محقق شدن طرح جدید،  کمتر دچار این امور می‌شوند.


منتقدان این طرح می‌گویند در صورت نهایی و اجرایی شدن آن، مشارکت مردم کمتر و توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیز تحت‌الشعاع مرکز استان قرار می‌گیرد؟درست است؟ 

اتفاقاً اینطور نیست، همانطور که عرض کردم انتخابات به صورت شهرستانی و استانی خواهد بود و در نهایت کاندیداها اول رأی 15 درصد حوزه انتخابیه ثبت‌نامی را باید کسب کنند.

ثانیاً کاندیداهای راه‌یافته مسوولیت دارند که به حوزه انتخابیه خود اهتمام ویژه داشته باشند چون پایگاه اصلی و نقطه اوج آنها همان حوزه انتخابیه ثبت‌نامی خواهد بود و برعکس منتقدان، بنده معتقدم طرح فوق موجب تقویت اقتدار و وحدت ملی همچنین کاهش اختلافات قومی و قبیله‌ای خواهد شد.

قانون قبلی انتخابات 40 سال است اجرا شده و طرح جدید یک خلاقیت و نوآوری است که امیدواریم با اجرایی شدن آن برخی مشکلاتی که در بحث انتخابات، جامعه گریبانگیر آن است مرتفع گردد و نمایندگان به جای پرداختن به کارهای جزیی و حاشیه‌ای همچنین خارج از وظایف قانونی که به یک بدعت تبدیل شده، به برنامه‌ریزی کلان کشوری و به بحث نظارت و قانونگذاری که یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس است، توجه ویژه کنند.

نهایتاً انتخابات استانی یک قدم به جلو و تجربه جدید است که امیدواریم با تأیید شورای نگهبان این طرح عملیاتی شود.


آخرین وضعیت بزرگراه تبریز- اهر

مردم از خلف وعده مسوولان گله‌مندند چرا مسوولان وعده‌هایی می‌دهند که محقق نمی‌شود؟ نمونه آن بزرگراه اهر – تبریز، آقای وزیر، استاندار، مدیرکل و حتی جنابعالی قول دادید بر اتمام بزرگراه، ولی عملی نشده است؟

متأسفانه همین طور است، علیرغم اینکه بزرگراه اهر – تبریز در دو سال اخیر واقعاً عملیات اجرایی‌اش سرعت گرفته است و در تذکرات به مسوولان کشوری و استانی تسریع  این پروژه را تاکید کرده‌ام و اما اخیرا پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، مقرر شده با هماهنگی پلیس راه و اداره کل راهداری، تمهیدات لازم نسبت به بازگشایی 22 کیلومتر تا پایان سال فراهم شود.


اختصاص 5 میلیارد تومان در هیات مدیره مس کشور برای اجرای کمربند غربی اهر

 از کمربندی غربی چه خبر؟

 متأسفانه در گذشته اعتبار اختصاصی به کمربند غربی اهر توسط شهرداری در قسمت‌های دیگر هزینه شده و این پروژه ناتمام مانده است اما با پیگیری‌های جدید انجام شده، مبلغ 5 میلیارد تومان در هیات مدیره مس کشور مصوب شده که این اعتبار برای اتمام این پروژه از محل اعتبارات شرکت مس مبلغ فوق هزینه می‌شود و ما خیلی مصر به اجرای این پروژه توسط شهرداری نیستیم و پیمانکار هر شرکتی باشد برای ما مهم نیست و مهم اتمام پروژه و نتیجه کار است.

نصب دستگاه سی تی اسکن  در بیمارستان اهر

سی تی اسکن و ام ار آی نیاز اساسی مردم اهر است چرا این مشکل حل نمی‌شود مگر اهر جزو این استان نیست؟

 اتفاقاً یکی از پیگیری‌های اصلی ما در «حوزه بهداشت و درمان» دستگاه‌های سی تی اسکن و ام ار آی است و راه‌اندازی این دو امکانات درمانی که از نیازهای اساسی و خواسته شهروندان اهری است.

متأسفانه روزانه ده‌ها نفر تنها برای یک اسکن ساده به تبریز رفت و آمد دارند که  اختصاص هر دو دستگاه به شهرستان اهر با دستور وزیر سابق مراحل اداری‌اش طی شده و قولی که دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی داده‌اند سی تی اسکن  خریداری شده که هم اکنون که تجهیزات آن در روزهای اخیر به بیمارستان تحویل داده شده، در آینده نزدیک در بیمارستان اهر نصب و راه‌اندازی می‌شود و دستگاه ام ار ای نیز در اولویت خرید وزارت بهداشت می‌باشد که امیدواریم این مشکل نیز به زودی حل شود.

 

پروژه بزرگراه اهر – مشگین شهر

پروژه بزرگراه اهر – مشگین شهر به کجا ختم شده؟ آیا کاری در این خصوص در مرحله انجام است؟

پروژه بزرگراه اهر – مشگین شهر که فاز اول آن 18 کیلومتر می‌باشد در شرف واگذاری از طریق مناقصه به پیمانکاران واجدالشرایط است که پیگیر هستم تا در مراحل اداری و اجرایی آن تسریع شود و با شروع فصل کاری جدید، عملیات ساخت این پروژه آغاز می‌شود.

آخرین وضعیت مشکل برق واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اهر

مشکل شهرک صنعتی اهر در تأمین برق پر قدرت چرا حل نمی‌شود؟

 خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، دستور معاون وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی این مشکل در حال حل شدن است و برق مورد نیاز کارخانه قند قانع، و فولاد حل شده و مقرر شده با مشارکت در تأمین هزینه قسمتی از تجهیزات برق به زودی مشکل برق کارخانه آهک هیدراته نیز حل شود. 

 

انتقال تجهیزات و ماشین آلات کارخانه هیدراته

کارخانه هیدراته در چه مرحله‌ای است؟

 الحمدالله قولی که به شهروندان اهری داده بودم، محقق شده و تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه به محل کارخانه در شهرک صنعتی منتقل شده و به زودی کارشناسان و تکنسین‌های فنی مرتبط، عملیات نصب و راه‌اندازی آن را آغاز می‌کنند که امیدواریم در سه ماهه اول سال 98 شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم باشیم.

راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در اهر

 نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از دستور ویژه وزیر با نظر موافق برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در اهر خبر داد و افزود: پیگیر هستیم که این دانشگاه نیز شعبه‌ای در این شهرستان ایجاد کند همچنین راه‌اندازی مجتمع فنی حرفه‌ای خواهران نیز در شرف اقدام است.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم و مساولان گفت: موفقیت هر مسوول و نماینده‌ای در گرو همکاری مردم است که امیدواریم در سال جدید نیز با تلاش مضاعف و با وحدت و همدلی بتوانیم در راستای توسعه منطقه گام‌های عملی برداریم.

گفت‌وگو از حسن بالاگر

انتهای پیام/60003/ 40/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول