اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مسابقات دامه شمال غرب کشور به کار خود پایان داد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه از پایان مسابقات دامه شمال غرب کشور و اعلام نفرات برتر خبر داد.

مسابقات دامه شمال غرب کشور به کار خود پایان داد

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، روناک تاسا ازپایان مسابقات دامه شمال غرب کشور خبر داد و اظهارداشت: در این مسابقات ۷۰ ورزشکار از شهرستان‌های ارومیه، بوکان ، مهاباد، نقده، پیرانشهر، سردشت، سقز و مریوان حضور داشته به مدت ۲ روز به میزبانی اشنویه با یکدیگر رقابت کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه افزود: در پایان مسابقات فاروق مام‌عبدالله از بوکان(قهرمان مسابقات جهانی ترکیه) مقام اول، ظاهر مصطفی نژاد از مهاباد (نائب قهرمان مسابقات بین‌المللی لبنان) مقام دوم و کیوان خدایی از بوکان مقام سوم را کسب کردند.

وی گفت: این مسابقات با همت اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار شد و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری و شورای شهر اشنویه هم در برگزاری آن همکاری داشتند.

تاسا تصریح کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز با حضور بخشدار مرکزی، رئیس شورای شهر اشنویه، رییس گروه توسعه ورزش روستایی اداره‌کل ورزش و جوانان دبیر هیئت روستایی عشایری آذربایجان غربی، رحیم محمودزاده پژوهشگر و‌ نویسنده اشنویه‌ای و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان اجرا شد. 

دامه یک نوع بازی بومی محلی شبیه شطرنج با ۳۲ مهره است که حریفان با پیش‌بینی حرکت مهره‌های طرف مقابل و حذف آنها بازی را پیش می‌برند و این بازی در فهرست ملی نیز ثبت شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول