اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: با متخلفین محیط زیست برخورد جدی می شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مناطق حفاظت شده دارای اهمیت زیست محیطی خاصی است و می بایست همانگونه که هست حفظ شود و به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم که متصرفین و شکارچیان غیر مجاز به ثروت های ملی و استانی آسیب برسانند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: با متخلفین محیط زیست برخورد جدی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی ، ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در بازدید از تالاب کانی برازان مهاباد اظهار داشت: مناطق حفاظت شده استان دارای اهمیت زیست محیطی خاصی است و می بایست همانگونه که هست حفظ شود و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که متصرفین و شکارچیان غیر مجاز به ثروت‌های ملی و استانی آسیب برسانند.

وی هدف از این بازدید را بررسی مسائل زیست محیطی در راستای صیانت از حقوق عامه عنوان کرد و گفت: تالاب بین المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۰۷ هکتار که در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و زیستگاه گونه های مختلفی از پرندگان و جانوران است که به عنوان منطقه حفاظت شده دارای اهمیت زیست محیطی خاصی است و با متصرفین و شکارچیان این منطقه برخورد جدی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: منابع طبیعی استان جزیی از ثروت‌های خدادادی و حقوق عامه می باشند و دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از آنها هیچگونه مماشاتی با متخلفین نخواهد داشت.

سعید شهندی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی نیز در جریان این بازدید ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مسئولان دستگاه قضایی استان، گزارشی از روند اقدامات این اداره‌کل در خصوص مناطق حفاظت شده استان ارائه داد و گفت: حمایت‌های قضایی به محیط بانان دلگرمی می‌دهد و بدون شک این بازدیدها موجب اشرافیت بیشتر مقامات قضایی از سختی کار این اداره کل و محیط بانان تلاشگر حفاظت محیط زیست می شود.

در این بازدید حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مرتضی حاتمی رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و نادر بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز حضور داشتند.

به گزارش فارس تالاب بین‌المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۰۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده‌ است.

آب این تالاب از رودخانه مهاباد تأمین شده و این رودخانه که از سد مهاباد جاری می‌شود پس از سیراب کردن تالاب کانی برازان راه خود را به دریاچه ارومیه ادامه می‌دهد.

بخش جنوبی تالاب در دامنه کوه قره داغ (سیاه کوه) واقع شده و کوه مذکور و تپه باباحیدر بر آن مشرف است و به دلیل موقعیت توپوگرافی و وجود توده‌های نی‌زار، پذیرای بیشترین جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله گونه در خطر انقراض اردک سرسفید و گونه‌های حمایت‌ شده اردک مرمری، پلیکان، قو، فلامینگو، حواصیل عقاب تالابی و همچنین سایر پرندگان همچون انواع غاز، انواع مرغابی و آنقوت است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول