اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بیش از ۸ هزار نفر از عشایر آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر آذربایجان‌غربی در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

بیش از ۸ هزار نفر از عشایر آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر علی ناجی در حاشیه واکسیناسون عشایر در ییلاقات قطور خوی اظهار داشت: تاکنون در چارچوب اجرای طرح واکسیناسیون مقابله با کرونا براساس تفاهمنامه فی‌مابین سازمان امور عشایری کشور با وزارت بهداشت و درمان ، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت عشایری استان در مناطق ییلاقی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر از کادر درمان و حضور آنان در مناطق سخت گذر ییلاقی از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مناطق عشایری استان خبر داد و افزود: خوشبختانه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، روند شیوع ویروس کرونا در مناطق ییلاقی استان کند و ابتلا به این بیماری در این مناطق خیلی کمتر گزارش شده است.

تلاش شبانه‌روزی عشایر آذربایجان‌غربی با وجود خشکسالی و شیوع کرونا در سنگر تولید

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی جمعیت عشایری استان را بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰خانوار اعلام و تصریح کرد: آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۰۴ هزار نفر جمعیت بعد از استان‌های خوزستان و فارس سومین استان عشایری کشور است.

ناجی جمعیت دامی عشایر استان را بیش از ۲ میلیون واحد دامی اعلام کرد و گفت: عشایر استان سالانه ۶۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی تولید می‌کنند که از این نظر در کشور رتبه اول را دارند.

وی از تولید ۲۲ تا ۲۵ درصد پروتئین استان با تلاش عشایر خبر داد و گفت: عشایر استان سالانه بیش از ۱۵هزار تن گوشت قرمز، ۲۳۰ هزار تن سایر محصولات کشاورزی و ۲۰ هزار متر مربع انواع فرش، گلیم و جاجیم و سایر صنایع دستباف را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

ناجی مهمترین مشکل عشایر استان را وقوع خشکسالی وتامین آب دانست و بیان کرد: امسال برای تامین منابع آب و نیاز عشایر استان به آب ۳۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است که هفته آینده موافقت‌نامه آن به امضا می‌رسد.

این مقام مسوول با بیان اینکه عشایر آذربایجان‌غربی امسال با وجود خشکسالی و شیوع کرونا از تلاش در سنگر تولید از پای ننشسته‌اند، خاطرنشان کرد: علاوه براین اعتبارات بیش از ۷ میلیارد تومان نیز برای تکمیل زیر ساخت‌های مناطق عشایری استان امسال اختصاص یافته است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان آذربایجان غربی در اختیار جمعیت عشایری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول