اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

صلح و سازش پرونده قتل عمد با میانجی‌گری شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سلماس

رئیس دادگستری شهرستان سلماس از جلب رضایت اولیای دم یک فقره قتل عمد با میانجی‌گری اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سلماس و مساعی مسئولین قضایی این حوزه همزمان با حلول ماه مبارک شعبان خبر داد.

صلح و سازش پرونده قتل عمد با میانجی‌گری شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سلماس

علی الهوردیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در سایه الطاف الهی و در راستای عمل به سنت حسنه پیامبر رحمت و مهربانی و همزمان با اعیاد شعبانیه، روز گذشته یک فقره پرونده کیفری با موضوع قتل عمد با تلاش و مساعی اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان سلماس پس از تشکیل چندین جلسه متعدد به صلح و سازش منجر شد.

وی افزود: پس از اطلاع از وقوع یک فقره قتل عمد در حوزه قضایی سلماس که طی آن ۲ نفر متهم به ارتکاب قتل عمد شده بودند، پرونده پس از انجام تحقیقات مقدماتی با پیش‌بینی احتمال سازش در جریان مذاکرات صلحی در دادستانی این شهرستان برای استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف به شعبه ویژه زندانیان ارجاع می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان سلماس بیان کرد: پس از فراهم شدن مقدمات لازم توسط اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سلماس، مذاکرات و رایزنی‌های فشرده ای با حضور معتمدین محلی با اولیای دم پرونده مزبور انجام شد که در نهایت به حول و قوه الهی قبل از ارسال پرونده به دادگاه و در مرحله تحقیقات مقدماتی با اخذ رضایت از اولیای دم، متهمین این پرونده از مجازاتی که در انتظارشان بود رهایی یافتند.

الهوردیان در جلسه صلح و سازش پرونده قتل عمد، ضمن اشاره به آیات شریفه قرآن در خصوص عفو و گذشت و تقدیر از عمل حسنه اولیای دم در اعلام رضایت و گذشت نسبت به متهمین پرونده قتل، به نقش به سزای شوراهای حل اختلاف در رفع اختلافات اشاره و از تلاشهای بی دریغ اعضای شورای حل اختلاف و سایر معتمدین محلی موثر در فرایند صلح و سازش این پرونده قدردانی کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول