اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تفکر مدرک گرایی مانع اساسی تحقق توسعه پایدار/ تاسیس شهرک مهارت در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های جغرافیایی و مهارتی استان از تاسیس شهرک مهارت خبر داد و گفت: تفکر مدرک گرایی حاکم بر کشور را یک مانع اساسی در تحقق توسعه پایدار عنوان کرد.

تفکر مدرک گرایی مانع اساسی تحقق توسعه پایدار/ تاسیس شهرک مهارت در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدمهدی شهریاری در نخستین جلسه شورای مهارت آذربایجان غربی که با حضور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت سیستم آموزشی کشور مدرک گرا است و مهارت از جایگاه خاصی برخوردار نیست، گفت: تا زمانی‌که تحول اساسی در شیوه‌های آموزشی کشور رخ ندهد نمی‌توان به جهش در حوزه‌های مختلف توسعه امیدوار بود.

وی افزود: سیاست‌های آموزشی برای دستیابی به کاهش نرخ بیکاری و نیز تربیت نیروهای کاردان باید تغییر کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هنرستان‌های فنی مدت‌هاست به فراموشی سپرده شده، توجه به این مراکز را در تربیت نیروهای کاردان و نیز کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر دانست.

شهریاری تفکر مدرک گرایی حاکم بر کشور را یک مانع اساسی در تحقق توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: تحول با تبیین ساختارهای توسعه محور تحقق می‌یابد و ترویج فرهنگ مهارت به عنوان راهکاری اساسی در توسعه می تواند کمک حال شرایط امروز کشور باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت تحصیل کرده بیکار فاقد مهارت یک آفت اساسی است، ادامه داد: ارائه آموزشهای مهارتی برای این قشر و نیز جمعیت روستایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزایش کیفیت مراکز فنی و حرفه‌ای را از دیگر الزامات ترویج فرهنگ مهارتی برشمرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان سازمان‌های بهزیستی، جهاد کشاورزی، آموزش و پروش، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های ذیربط به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر ٢ روزه به آذربایجان‌غربی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ارومیه مرکز استان و شهرستان پیرانشهر بازدید خواهد کرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول