اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مبتلایان کرونا در آذربایجان‌غربی به ۷۴۰۶ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به 7406 نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد ۴هزار و 442 نفر بهبود یافته‌اند.

مبتلایان کرونا در آذربایجان‌غربی به ۷۴۰۶ نفر رسید

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته از تعداد 650 مورد جدید تست شده 271 نفر مبتلای جدید به بیماری کرونا در سطح استان گزارش شده است که مجموع مبتلایان به ویروس کووید 19 در استان به ۷ هزار و 406 نفر رسید که از این تعداد، ۴ هزار و 442 نفر بهبود یافته‌اند.

وی افزود: از تعداد 271 مورد جدید مبتلا به کرونا تعداد 219 نفر سرپایی و  51 نفر بستری در مراکز درمانی استان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد  20 نفر از بیماران بستری در بیمارستان و 89 نفر از بیماران سرپایی در سطح استان بهبود یافته‌اند که مجموع بهبود یافتگان در آذربایجان‌غربی به ۴ هزار و442 نفر افزایش یافته است.

آقازاده یادآور شد: تعداد 86 نفر از بیماران در بخش آی سی یو بستری هستند که وضعیت 42 نفر از بیماران بستری شده در این بخش وخیم گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار مبتلایان جدید ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان عنوان کرد: از مجموع 271 نفر مبتلایان جدید به بیماری کرونا شناسایی شده تعداد 46 نفر در ارومیه که 23 نفر سرپایی و 23 نفر بستری، اشنویه یک نفر سرپایی، بوکان هشت نفر که 6نفر بستری  و 2 نفر سرپایی، پلدشت سه نفر سرپایی، پیرانشهر 9 نفر سرپایی، چالدران یک نفر بستری، چایپاره یک نفر سرپایی، خوی 98 نفر مثبت که 88 نفر سرپایی و 10 نفر بستری، سلماس 12 نفر مثبت که 11 نفر سرپایی و یک نفر بستری، شوط یک نفر سرپایی، ماکو 9 نفر سرپایی، مهاباد  45 نفر که 37 نفر سرپایی و هشت نفر بستری، میاندوآب 37 نفر مثبت که 35 نفر سرپایی و 2 نفر بستری در بیمارستان بودند.

آقازاده تاکید کرد: ویروس در مرحله دوم و رشد صعودی خود قرار دارد و مردم باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در هر گونه اجتماعات اجتناب کرده و مردم و مسوولین باید در رفتار خود برای مقابله با بیماری کووید 19 تجدید نظر کرده و تمهیدات جدی برای جلوگیری از گسترش بیماری اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس گفته متخصصین استان، چهره ویروس تغییر یافته و تهاجمی تر و خشن شده است، خاطرنشان کرد: در پیک دوم یک بی تفاوتی از طرف مردم و مسوولین احساس می‌شود و این بی تفاوتی خطرناک است و می‌تواند آمار بیماران درگیر را افزایش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول