اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تاکید نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان ‌غربی برای تشکیل کمیته استانی «جهش تولید»

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان ‌غربی گفت: باید کمیته و ستاد استانی با عنوان «جهش تولید» تشکیل و موضوعات مرتبط با آن مطرح شود.

تاکید نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان ‌غربی برای تشکیل کمیته استانی «جهش تولید»

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن گرامیداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان به دعای ۴۴ صحیفه سجادیه اشاره کرده و اظهار کرد: از خداوند متعال بخواهیم تا در این روزهای باقیمانده توفیق عبودیت و بندگی و مغفرت را برای همه ما عنایت کند.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرده و گفت: فرهنگ مردم نشأت گرفته از ایمان و اعتقاد دینی است، همانگونه که در موضوع ویروس کرونا و کمک‌های مومنانه و نوع دوستی همگانی شاهد حضور بی‌نظیر مردم در جامعه بودیم که باید قدردان این فرهنگ غنی مردم باشیم و در  تقویت این روحیه در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه ارومیه افزود: مسئولین و متولیان در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با جدیت ورود کنند تا مصوبات این شورا در نهادهای اجرایی استان اجرایی شود فلذا  تغییر افراد و کمرنگ شدن حضور مسئولین در جلسات باعث تضعیف جلسات و مصوبات می شود و باید همه اعضا در موضوعات فرهنگی جدیت بیشتری داشته باشند.

قریشی ادامه داد: ارائه گزارشات عملکرد مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان توسط نهادهای مرتبط باید مد نظر باشد و ابلاغات اجرایی و نحوه عملیاتی شدن مصوبات و پیگیری آن‌ها توسط دبیرخانه این شورا  در سال جدید ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی به تعیین اولویت‌های فرهنگی در استان تأکید کرده و گفت: اولویت‌های فرهنگی استان باید به‌صورت کامل احصا شده و در مورد آن‌ها اقدام شود فلذا تشکیل کمیته فرهنگی برای تعیین اولویت‌های فرهنگی استان در سال ۹۹ ضروری است و باید توسط کارشناسان و اعضای جلسه اجرایی شده  و برای جلسه بعدی ارائه شود و به این نکته نیز باید توجه داشت که  اولویت های فرهنگ عمومی استان باید ناظر بر ارائه پیشنهادات عمومی  در حوزه فرهنگ استان باشد و اولویت‌های فرهنگی سازمان‌ها و نهادها  نباید بر عموم جامعه  مقدم شود.

وی در ادامه به اهمیت پرداختن  به شعار جهش تولید به‌عنوان محوری‌ترین مطالبه رهبری در سال جدید  تأکید کرده و گفت: در حوزه جهش تولید باید کمیته و ستاد استانی با عنوان جهش تولید تشکیل شده و موضوعات مرتبط با آن مطرح شده و عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های استان در زمینه افزایش تولید تأکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های استان در حوزه جهش تولید بسیار خوب است و با تشکیل کمیته ویژه جهش تولید می‌توان گام‌های موثری در حوزه شعار سال  و عمل به منویات مقام معظم رهبری  برداشت.

قریشی در پایان سخنان خود به موضوع احداث خانه جوان در ارومیه اشاره کرده و گفت: ضرورت داشتن پیوست‌های فرهنگی در احداث مکان‌های مختلف مانند خانه جوان و شهربازی و ...  بیش از پیش ضروری است و امیدواریم سریعا پیوست فرهنگی خانه جوان قبل از احداث در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و مصوب شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول