به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم محمدی امروز در جلسه عمومی مدیران مدارس ناحیه یک ارومیه اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با حضور بیش از 600 هزار دانش آموز در حالی آغاز شد که خوشبختانه هیچ کلاس درسی در سطح استان بدون معلم نبود.
وی با اشاره به فعالیت مدارس روستایی در استان افزود: با فعالیت بیش از سه هزار مدرسه روستایی در استان مرزی، رنگینکمان اقوام و پراکندگی جغرافیایی شرایط تحقق عدالت آموزشی در سطح آذربایجانغربی را ویژه کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانغربی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود بیش از ۲۵ هزار کلاس درس و ۳۶ هزار نیروی انسانی در سطح استان، رسیدگی به مشکلات آموزشی و پرورشی نیازمند تلاش مضاعف است که باید مدیران نواحی، مناطق و مدارس با جدیت به آن پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون برنامهریزی اصولی بر آموزش و پرورش استان حاکم است تصریح کرد: آذربایجانغربی در شاخصهای ارزیابی عملکرد جزو 6 استان برتر کشور بوده و با تلاش همکاران در آموزش و پرورش دو سال متوالی رتبه برتر جشنواره شهید رجائی را کسب کرده است.
محمدی با اشاره به اینکه مدیر و رهبر آموزشی باید قدرت نفوذ داشته باشد و اعتماد معلم و دانش آموز را جلب کند، اظهار کرد: توجه به شاخصهایی مانند صداقت، شایستگی، وفاداری، ثبات در تصمیم گیری و شفافیت رمز موفقیت در انتخاب مدیران و راهبران آموزشی در آموزش و پرورش آذربایجانغربی است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانغربی خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش، متولی تعلیم و تربیت عمومی و رسمی کشور است و زمینه دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه را فراهم می کند.
وی افزود: امروز آسیبهای اجتماعی در جامعه رو به افزایش است و آموزش و پرورش میتواند در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مراقبت از آسیب دیدگان نقش آفرین باشد.
محمدی با بیان اینکه مدیران مناطق و نواحی از فعالیت سیاسی افراد در مدارس جلوگیری کنند، بیان داشت: پرهیز از سیاسی کاری در آموزش و پرورش استان همواره مورد تاکید بوده چراکه وظیفه این نهاد، ایجاد فضای آرام و با نشاط برای تربیت دانش آموزان است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانغربی تاکید کرد: فضای کنکورزدگی نباید در مدارس آذربایجانغربی حاکم باشد و مدیران مدارس باید برنامه بوم و الگودهی مناسب به دانش آموزان را با جدیت دنبال کنند.
وی افزود: باید بررسی شود که تعمیق باروهای دینی دانش آموزان تا چه اندازه در آموزش و پرورش محقق شده و در این مسیر باید بیش از پیش تلاش کرد.
انتهای پیام/1054/ن