اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی‌:

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی‌ گفت: هفدمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در روز ۹ اسفند ماه امسال در مرکز استان برگزار می‌شود.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

بحرعلی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هفدمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در روز ۹ اسفند ماه امسال در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کل ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره  سه هزار و ۷۳۸ نفر از سراسر استان‌ بوده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۴۹ نفر از ارومیه در این آزمون شرکت می‌کنند، افزود: این میزان 41.44 درصد شرکت‌کنندگان را شامل می‌شوند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پس از ارومیه، شهرستان بوکان با تعداد ۴۷۱ نفر از نظر تعداد شرکت‌کننده دومین شهر بوده است، بیان کرد: بوکان ۱۲,۶۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان را به خود اختصاص داده و میاندوآب با تعداد ۳۰۳ نفر و با 8.11 درصد در رده سوم بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اشنویه با تعداد ۶ نفر ثبت‌نام‌کننده، کمترین میزان را به خود اختصاص داده است، گفت: از شهرستان‌های پیرانشهر ۱۴ نفر، خوی ۳۲۲ نفر، سردشت ۱۲ نفر، سلماس ۱۲۱ نفر، ماکو ۵۶ نفر، مهاباد ۱۰۸ نفر، نقده ۲۰۰ نفر، شاهین‌دژ ۱۴۳ نفر، تکاب ۱۶۳ نفر، چالدران ۱۳ نفر، پلدشت ۹۰ نفر، چایپاره ۹۹ نفر و شهرستان شوط نیز ۶۸ نفر ثبت‌نام‌کننده در این دوره از آزمون شرکت می‌کنند.

محمودی بیان کرد: مرحله کتبی این آزمون نهم اسفند‌ماه همزمان با سراسر کشور در هنرستان توحید ارومیه راس ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تعداد شرکت‌کننده از ۱۳۸ مؤسسه کل استان هستند، گفت: از کانون اصلاح تربیت استان نیز ۳۴۳ نفر در بخش شفاهی شرکت خواهند کرد و در مجموع تعداد ثبت‌نام‌کنندگان امسال افزایش یافته است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: برگزاری آزمون کتبی برعهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش شفاهی نیز برعهده اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۱۰۳۰/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول