اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد

نظارت بهداشتی بر صید 2100 تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی از نظارت بهداشتی بر صید بیش از دو هزار و 100 تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس خبر داد و گفت: نظارت بهداشتی تا پایان فصل صید ماهی ادامه خواهد داشت.

نظارت بهداشتی بر صید 2100 تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد ارس

کامیار داهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه در فصل صید سال جاری تاکنون بیش از دو هزار و 100 تن انواع ماهی گرمابی از دریاچه پشت سد ارس صید و با اخذ مجوزهای بهداشتی لازم زیر نظر کارشناسان شبکه دامپزشکی به استان‌های مختلف کشور حمل شده است، افزود: این مقدار صید شامل ۱۳ گونه انواع ماهی از جمله کپور، فیتو فاک، امور، بیگ هد، زردپر، سیم، ماش، سوف و کاراس است.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های صید در این منطقه گفت: 390 نفر در قالب دو تعاونی صید و صیادی در زمان فصل صید از دریاچه پشت سد ارس فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان رود خانه ارس و حمایت و اشتغال پایدار اعضای تعاونی‌های صید و صیادی، هر سال رهاسازی بچه ماهیان به صورت رایگان از طرف دولت در این رودخانه انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: فصل صید تا آخر فروردین سال آتی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، دریاچه سد ارس به عنوان یک دریاچه مصنوعی در ۴۰ کیلومتری شهرستان جلفا و نزدیک به شهرستان پلدشت واقع در شمال‌غرب کشور، بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و مخزن آن به طول ۵۲ کیلومتر، دارای عمق متوسط ۲۰ متر، مساحتی حدود ۱۴۵ کیلومتر مربع و حجم کل آن یک هزار و 254 میلیون مترمکعب است.

دریاچه سد ارس دارای انواع زیادی از ماهیان آب شیرین می‌باشد و از نظر توریستی و ماهیگیری جایگاه خوبی دارد.

انتهای پیام/ 1310/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول