تداوم نبض حمل‌ونقل دریایی خارگ در شرایط جنگی

در حالی که کشور در شرایط جنگی قرار دارد، مسیرهای دریایی منتهی به جزیره راهبردی خارگ بدون کوچک‌ترین وقفه فعال مانده و نزدیک به ۴۵ هزار مسافر در کمتر از یک ماه از طریق این خطوط دریایی جابه‌جا شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ، سیاوش ارجمندزاده در بازدید از پایانه مسافربری گناوه با تأکید بر استمرار خدمات‌رسانی به ساکنان جزیره خارگ اظهار کرد: از ابتدای جنگ تحمیلی اخیر در اواسط خردادماه، عملیات حمل‌ونقل دریایی در مسیرهای منتهی به جزیره خارگ بدون وقفه ادامه داشته و در این مدت نزدیک به ۴۵ هزار نفر از طریق این خطوط دریایی جابه‌جا شده‌اند.وی افزود: از مجموع این مسافران، ۲۵ هزار و ۱۹۳ نفر از طریق پایانه مسافربری خارگ، ۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر در مسیر دریایی گناوه – خارگ و یک‌هزار و ۲۵۳ نفر نیز در مسیر بوشهر – خارگ تردد کرده‌اند.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اهمیت تداوم خدمات در شرایط ویژه کشور تصریح کرد: تمامی عملیات جابه‌جایی مسافران با بهره‌گیری از شناورهای مسافری و با رعایت کامل الزامات ایمنی، استانداردهای دریایی و دستورالعمل‌های تخصصی انجام شده است.ارجمندزاده با اشاره به آمار تردد سال گذشته در مسیرهای دریایی منتهی به خارگ گفت: در سال ۱۴۰۴، مجموع تردد مسافران ورودی و خروجی پایانه مسافربری خارگ به ۱۷۶ هزار و ۲۰۱ نفر، پایانه گناوه به ۱۱۲ هزار و ۵۴ نفر و مسیر بوشهر – خارگ و بالعکس به ۷۶ هزار و ۳۰۰ نفر رسید که نشان‌دهنده جایگاه ویژه این جزیره در شبکه حمل‌ونقل دریایی استان بوشهر است.
وی جزیره خارگ را به‌دلیل اهمیت اقتصادی، صنعتی و خدماتی، یکی از راهبردی‌ترین مقاصد دریایی کشور دانست و تأکید کرد: تأمین سفرهای ایمن، منظم و پایدار برای ساکنان، کارکنان و مسافران این جزیره از اولویت‌های اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به شمار می‌رود.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های بندری و ارتقای کیفیت خدمات مسافری با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری خدمت‌رسانی دریایی به جزیره خارگ با جدیت در دستور کار قرار دارد.
23:39 - 1 تیر 1405

17٫2k بازدید