تاریخ سهجانبه آسیایی با حضور پرسپولیس
با تصویب هیئترئیسه فدراسیون فوتبال، لیگ برتر فصل آینده با حضور ۱۸ تیم از ۱۶ مرداد آغاز میشود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاري فارس، با تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، لیگ برتر فصل آینده با حضور ۱۸ تیم از ۱۶ مرداد آغاز میشود. لیگ فعلی نیز بهدلیل جنگ نیمهتمام میماند.
برگزاری دیدارهای سهجانبه سهمیه آسیا
ضمن اینکه بر اساس این جدول ۳ نماینده برای حضور در مسابقات لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا بهاینترتیب میشوند؛ تیمهای اول و دوم جدول لیگ برتر به لیگ نخبگان راهیافته و نماینده سوم که باید در لیگ قهرمانان سطح دو آسیا حضور یابد، بعد از برگزاری دیدار سهجانبه تعیین میشود.برایناساس در روز ۵ تیرماه پرسپولیس و چادرملو اردکان به مصاف هم میروند و برنده این مسابقه در روز ۸ تیرماه به مصاف گلگهر خواهد رفت.
پلی آف لیگ برتر
همچنین بر اساس مصوبه هیئت رئیسه مقرر شد تیم انتهای جدول لیگ برتر (مس رفسنجان) در تک دیدار پلیآف و در زمین بیطرف چهارشنبه ۳۱ تیرماه به مصاف تیم سوم جدول لیگ یک فصل جاری برود. برنده این دیدار به همراه تیمهای قهرمان و نایبقهرمان لیگ یک فصل بعد در لیگ برتر حضور خواهند داشت.
فقط یک فصل لیگ برتر ۱۸ تیمی است
دوره بعدی لیگ برتر با حضور ۱۸ تیم از روز جمعه ۱۶ مردادماه آغاز خواهد شد و در پایان فصل ۴ تیم انتهایی جدول به لیگ یک سقوط میکنند.#لیگ_برتر 19:15 - 1 تیر 1405