اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ضرورت توجه به رفع تنش آبی در بودجه ۱۴۰۲

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، گفت: سرانه فضای سبز باید متناسب با جمعیت شهری باشد و تنش های آبی از مواردی است که باید در بودجه آینده سال آینده مورد توجه باشد.

ضرورت توجه به رفع تنش آبی در بودجه ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا محمد علیپور، معاون فضای سبز سازمان  سیما و منظر شهرداری‌کرج، در جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۲ و راهبرد چهار ‌ساله، گفت: سرانه فضای سبز فعلی شهر کرج با جمعیت ۸.۱ میلیون ۵.۱۳ متر مربع است که چشم انداز ما رسیدن به سرانه ۱۵ متر مربعی می‌باشد.

محمد علیپور با بیان اینکه بودجه ریزی باید بر اساس اسناد بالادستی انجام شود، اظهار کرد: سرانه فضای سبز باید متناسب با جمعیت شهری باشد و برای رسیدن به وضعیت مطلوب، این سرانه باید به حد استاندارد برسد.

وی با توضیح اینکه رشد ساخت و سازهای شهری و در پی آن عدم توجه به اماکن تفریحی گردشگری روح بخش، کاهش سهم فضای سبز و باغهای شهری را در پی داشته توضیح داد: فضاهای سبز نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و بهبود شرایط زیست‌محیطی شهرها دارد؛ اما امروزه چندان در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری مورد توجه نیست.

این مقام‌ مسؤول توضیح داد: برنامه توسعه فضای سبز و ارتقای کمی و کیفی عرصه‌ها، نیازمند اطلاعات دقیق از دستگاه‌های اجرایی است و بدون آمار دقیق، نمی‌توان به اهداف تعیین شده رسید. 

وی با بیان اینکه در بودجه ریزی باید شفافیت و تفکیک امور اجرایی کاملا مشخص شود تا در حین اجرا، با موازی کاری و تداخل بودجه‌های اجرایی‌ها روبرو نشویم ادامه داد: تورم، افزایش دستمزدها و تنش‌های آبی از مواردی است که باید در بودجه سال جدید، در کنار سایر شاخص‌های همیشگی، به آن توجه ویژه شود.

علیپور با اشاره به حفظ درختان و باغات سطح شهر گفت: تهیه شناسنامه باغات و پلاک کوبی درختان از دیگر مواردی است که باید در برنامه ریزی ها، حتما مورد توجه قرار گیرد. 

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تصریح کرد: پروژه بیجی، تپه مرادآب و الزامات قانون هوای پاک از مواردی است که در بودجه ریزی سازمان سیما و منظر به آن توجه ویژه شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول