اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فردیس به ۳۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد

مدیر کل نوسازی مدارس البرز گفت: فردیس به ۳۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد و ۳۰ درصد از مجموع سرانه آموزشی مورد نیاز البرز را به خود اختصاص می دهد.‌

فردیس به ۳۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن پورگلیان، مدیر کل نوسازی مدارس البرز، صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس، با بیان اینکه استان البرز و شهرستان فردیس به لحاظ سرانه آموزشی در انتهای جدول استان های کشور قرار دارد، گفت: شهرستان فردیس در استان البرز هم در  کمترین سرانه را در سطح شهرستان‌های استان دارد. 

وی بیان کرد:  فردیس به مساحتی حدود ۳۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد  و ۳۰ درصد از مجموع سرانه آموزشی  مورد نیاز البرز را تشکیل می‌دهد. با توجه به محرومیت فردیس در سرانه آموزشی که ریشه تاریخی دارد، اگر ۱۰۰ مدرسه ای که قرار است در مرحله اول نهضت مدرسه سازی در البرز ساخته شود را در فردیس بسازیم، بازهم سرانه آموزشی فردیس به میانگین سرانه کشوری نمی‌رسد.

به نام تامین سرانه و به کام شهرداری 

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت تامین زمین در حوزه مدرسه سازی، گفت: این امر باید از کانال‌های مختلف پیگیری شود که مهمترین آن  شهرداری است و املاک شهر و املاک ماده ۱۰۰ که باید کاربری‌ها را پوشش دهد، در اختیار شهرداری است. شهرداری طبق قانون حدود ۵۰ درصد  از ملک  را برای تامین سرانه های عمومی از مالک می‌گیرد؛ اما شورا، شهرداری را مالک این ۵۰ درصد می‌داند. 

وی یادآور شد: در خصوص چگونگی واگذاری املاکی که با عنوان  تامین سرانه‌ها گرفته می‌شود به دستگاه های مربوطه، خلا قانونی وجود دارد و تملکی که ذیل قانون با عنوان تامین سرانه ها انجام می شود در این راه استفاده نمی‌شود.  

پورگلیان با اشاره به لزوم احداث ۱۰۰ مدرسه در قالب نهضت مدرسه سازی در البرز، گفت: با توجه به زمین‌هایی که برای این امر در حال تامین است؛ تا تحقق  هدف و برنامه نهضت مدرسه سازی  فاصله بسیاری داریم. 

شاخصه‌های نادرست محرومیت و  توزیع اعتبارات به محرومان غیرواقعی

وی با اشاره به اینکه در تامین اعتبار مورد نیاز برای مرسه سازی دو منبع مهم دولتی و  مردمی وجود دارد، اظهار کرد:  تعریف محرومیت در منابع دولتی یک تعریف قدیمی است و به شاخصه های آن مربوط نمی‌شود. اگرچه فردیس یکی از محرومترین شهرستان‌ها در سرانه آموزشی است، به دلیل تعاریف نادرست محرومیت، سهم این شهرستان از اعتبارات بخش محرومیت فقط  ۲ میلیارد تومان است. 

مدیرکل نوسازی مدارس البرز با تاکید بر اینکه تعاریف و شاخصه‌های محرومیت نیاز به تصحیح دارد؛  گفت: بر اساس تعاریف موجود، استان البرز جزو استان‌های محروم نیست؛ در حالیکه  استانی مرزی که بالاترین میزان سرانه آموزشی کشور را دارد، جزو استان‌های محروم است و اعتبار بیشتری به آن استان اختصاص می‌یابد.‌

کمک ۱۰۸ میلیاردی خیرین البرزی برای نهضت مدرسه سازی 

وی با اعلام اینکه ۱۰۸ میلیارد تومان آورده مردمی و کمک خیرین برای نهضت مدرسه سازی در البرز است، یادآور شد: نکته مغفول در حوزه منبع مردمی مشارکت اجتماعی شرکت‌ها در مدرسه سازی است. در حالیکه شرکت‌های صنعتی مهمترین متبع جذب مهاجر و افزایش جنعیت استان البرز است اما در استان البرز شرکت‌های صنعتی هیچ مشارکتی  در احداث فضای آموزشی نداشته‌اند و نیاز است که پای کار بیایند و به توسعه فضاهای آموزشی کمک کنند.‌

۱۰۰ کلاس به فردیس اضافه می‌شود 

پورگلیان به پروژه‌های آموزشی در حال احداث در  شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت:  ۹ پروژه در فردیس در حال اجراست که شامل ۹۶ مدرسه، یک استخر و یک ساختمان آموزشی در دانشگاه فرهنگیان است. از تعداد ۷ مدرسه در حال ساخت در فردیس ۳ پروژه مهر امسال تحویل می شود. یک پروژه قبل از مهرماه و دو پروژه هم تا پایان سال تحویل خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال همه پروژه‌ها تحویل شود و حدود ۱۰۰ کلاس درس به ظرفیت شخرستان اضافه شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول