اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رییسی: البرز به تناسب جمعیت خود توسعه نیافته است/ پروژه مترو کرج باید سریعتر به بهره‌برداری برسد

رییس جمهور البرز با اشاره به اینکه البرز رتبه نخست کشور در امر مهاجر پذیر بودن را دارد، گفت: این استان به میزان جمعیت و ظرفیت خود توسعه نیافته است و باید در این خصوص ویژه اقدام شود.

رییسی: البرز به تناسب جمعیت خود توسعه نیافته است/ پروژه مترو کرج باید سریعتر به بهره‌برداری برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور، در نشست خبری با اصحاب رسانه،که شامگاه جمعه در سالن جلسات موسسه نهال و بذر برگزار شد، به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه البرز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت صنعتی دارد و مالیاتی را پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: باید به استان‌ها سفر کنیم تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه توسعه‌یافتگی البرز به میزان مهاجرپذیری آن به ویژه در حوزه سرانه‌های نبوده است، تادامه داد: یکی از مصوبات سفر تکمیل یا احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

پروژه مترو سریعتر به بهره برداری برسد

وی خاطرنشان کرد: متروی کرج بیش از ۱۵ سال است که معطل مانده، در حالی که یکی از نیازهای کرج در حوزه حمل و نقل عمومی است. البرز در حوزه مسائل ورزشی نیز با کمبود سرانه‌ها مواجه است که با نظر وزیر ورزش باید رفع شود.

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی و مؤسسات تحقیقاتی استفاده کرد که هم اشتغال‌زایی و هم فناوری دانش‌بنیان ایجاد کرد. اگر همه صنایع دانش‌بنیان و فناوارانه نوشند دستور رهبری درباره دو برابر شدن دانش‌بنیان‌ها محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها ماهدشت و کمالشهر تصریح کرد: سه شهرستان جدید در استان ایجاد می‌شود تا توسعه‌یافتگی بیشتری صورت گیرد و در تقسینات کشوری دارای اولویت باشند.

رئیسی خاطرنشان کرد: ثبت برخی شرکت‌هایی که ملی نیستند باید در البرز صورت گیرد تا مالیات در استان استفاده شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود مهاجرپذیری در البرز گفت: البرز در مهاجرپذیری مقام اول را دارد و این امر از ابتدای انقلاب است. این امر ریشه در عدم جاذبه برای کشاورزان برای حضور در روستاها بوده و در این راستا دولت به دنبال تقویت اقتصاد روستاست.

رئیسی بیان کرد: اقتصاد روستا فعال نیست و باید با راه‌کارهایی مانند خرید تضمینی، ارائه تسهیلات و… این اقتصاد را فعال کنیم تا ریشه مهاجرپذیری را خشک کنیم.

وی تصریح کرد: باید یک کارخانه بزرگ تولیدی به نام روستا ایجاد شود تا بتوانیم به اقتصاد روستا کمک کنیم. بیشترین اعتبارات در این سفر در حوزه کشاورزی البرز اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول