اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

توسعه فضای سبز فردیس و کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت

شهردار فردیس گفت: در راستای توسعه فضای سبز کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت در طول ۴ سال توسط شهرداری فردیس انجام می شود که امسال ۸ هزار اصله و سال آتی ۲۵ هزار اصله درخت در فردیس کاشته می‌شود.

توسعه فضای سبز فردیس و کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، محمدرضا آژیر شهردار فردیس در آیین درختکای که امروز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور امام جمعه، مدیران شهری و مردم در پارک تندرستی برگزار شد، بر لزوم اهتمام ویژه به درختکاری و توسعه فضای سبز باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله) تاکید کرد و افزود: کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر فردیس، شهرداری را مکلف کرده است، در طول ۴ ساله دوره دوم مدیریت شهری، بیش از ۱۰۰ هزار اصله درخت به حوزه فضای سبز شهری فردیس اضافه کند.

وی اضافه کرد: عرصه فضای سبز شهر فردیس ۱۶۴ هکتار است که ۶۴ هکتار از ظرفیت فضای سبز شهر فردیس در ۶۲ پارک و بوستان شهر واقع شده است.

شهردار فردیس با بیان اینکه نگاه ویژه مدیریت شهری‌ در دوره دوم به توسعه وسیع فضای سبز شهر فردیس است؛ گفت: امسال در هفته درختکاری ۸ هزار اصله درخت در سطح شهر فردیس کاشته می شود که با توجه به ایام تلخ جنگ بین دو کشور در دنیا، امروز درختان زیتون مثمر و زیتون تلخ به عنوان نماد صلح از جمله درختانی است که به دست مردم و مسؤولان در شهر کاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال آینده با توجه به نظر کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی در خصوص توسعه فضای سبز، برای سال آینده مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد تومان برای خرید گل و درخت در نظر گرفته شده و کاشت ۲۵ هزار درخت در سال ۱۴۰۱ در دستور کار شهرداری فردیس است.‌

حفظ و نگهداری فضای سبز در فردیس با مشارکت مردم 

در ادامه مسؤول فضای سبز شهرداری فردیس در خصوص انواع نهال‌هایی که امسال در هفته درختکاری در سطح شهر کاشته می‌شود، گفت: ۸ هزار اصله نهال از انواع زیتون، زبان گنجشک و چنار، توت، نارون و گونه های دیگری از درختان غیرمثمر در فردیس کاشته می شود.

وی با بیان اینکه کاشت نهال ها در سطح شهر به صورت محله محور انجام می شود؛ افزود: با شناسایی زمین های دارای کاربری فضای سبز که تحت تملک شهرداری هستند، درختکاری به صورت محله محور در زمین های فوق در سطح شهر انجام می شود. 

باباخانی گفت: برای کاشت درخت ها از پتانسیل مردم و معتمدین محلات استفاده می کنیم تا با افزایش حس مسؤولیت پذیری مشارکت شهروندان را برای حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز ایجاد شده داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: قرار است درختکاری در تمامی زمین های دارای کاربری فضای سبز شهر فردیس انجام شود و سال آینده توسعه فضای سبز با افزایش تملکات صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول