اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کارت های ملی باد کرده در دفاتر پیشخوان البرز!

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان البرز گفت: ۸۰ درصد از کارت های ملی صادر شده و متقاضیان برای دریافت آن مراجعه نمی کنند. افراد باید وضعیت صدور کارت‌های ملی خود را پیگیری کنند.

کارت های ملی باد کرده در دفاتر پیشخوان البرز!

رضا علیپور، معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص وضعیت کارت‌های ملی هوشمند در استان، اظهار کرد: در سال گذشته ثبت احوال استان رتبه اول ثبت درخواست کارت ملی در سطح کشور را کسب کرد و توانستیم بر اساس تعداد آمار ارائه شده از افراد واجد شرایط، پایان پروژه را اعلام کنیم اما هنوز ثبت  درخواست برای افرادی که به استان مهاجرت می کنند و یا آنهایی که به سن دریافت کارت ملی می‌رسند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از  کارت های هوشمند ملی درخواست شده، صادر شده  است، گفت:  تعداد قابل توجهی از کارت هایی که صادر شده، هنوز در دفاتر پیشخوان و ادارات وجود دارد و متاسفانه متقاضیان  برای دریافت آن مراجعه  نکرده اند. حتی هنوز کارت های‌ملی صادر شده از سال‌های ۹۶ و  ۹۵ در دفاتر پیشخوان و ادارات وجود دارد.

این مقام مسؤول  اضافه کرد: متاسفانه علیرغم  چندین مرحله ارسال پیامک و یا اطلاع رسانی از طریق صدا وسیما و رسانه ها، افراد برای دریافت کارت های هوشمند ملی خود  مراجعه نمی‌کنند.  احتمالا شماره تماس  برخی افراد تغییر کرده و پیامک به دست آنها نرسیده  است،  اما از طریق  صدا و سیما  اطلاع رسانی شده، اما همچنان متقاضیان برای دریافت کارت‌های ملی خود مراجعه نمی‌کنند.

وی افزود:  متقاضیانی که می خواهند از وضعیت صدور کارت ملی خود با خبر شوند، هم  می‌توانند به صورت  حضوری به ادارات ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و هم از طریق تلفن ادارات و یا سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۰ در استان البرز از وضعیت کارت ملی خود باخبر شوند. روزانه  ادارات ثبت احوال پاسخگوی  همه تماس‌ها هستند.

 علیپور یادآور شد: همچنین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند www. ncr.ir و  درج کد ملی،  از وضعیت صدور  کارت ملی با خبر شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل حجم بالای کارت های صادر شده، کارت‌های ملی در دفاتر پیشخوان سطح کرج توزیع شده است، بیان کرد: افرادی که به دلیل شرایط جسمی یا دلایل دیگر نمی‌توانند به مرکزی که کارت ملی  آنها وجود دارد مراجعه کنند، می توانند با هماهنگی اداره ثبت احوال  شهرستان خود، از  طریق واحدهای سیار اداره ثبت کارت ملی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول