اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ایمنی در محور شمشک-دیزین برقرار می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز ضمن تأکید بر لزوم ایمن بودن جاده‌ها، گفت:محور شمشک-دیزین در حال بازگشایی است اما با توجه به خطر همیشگی ریزش کوه اقدامات لازم برای احداث دیوار حائل در مناطق ریزشی صورت گرفته است.

ایمنی در محور شمشک-دیزین برقرار می‌شود

علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه تسهیل تردد خودروها در جاده‌ها اولویت اصلی اداره راهداری به شمار می‌رود، گفت: البته حفظ ایمنی و سلامت مسافرین رابطه مستقیم با ایمنی راه‌ها دارد از این رو انتظار داریم ضمن توجه به اجرای پروژه راهی بر روند احداث و حفظ ایمنی نیز توجه جدی و قاطع داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در ادامه از اجرای عملیات بازگشایی مسیر ترددی شمشک-دیزین خبر داد و افزود: این اقدام از عصر روز گذشته در دستورکار همکاران قرار گرفته است.

این مقام مسؤول یادآور شد: مسیر شمشک دیزی در پی ریزش‌های مکرر در جاده شمشک به دیزین موجب تخریب کامل ۲ کیلومتر از این جاده شده بود که طی ۲ ماه گذشته عملیات ریزش برداری، تسطیح و زیرسازی آن با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد انجام شده است.

وی از خطر همیشگی ریزش سنگ و خاک در این محور خبر داد و یادآور شد: با توجه به وجود بافت‌ کوهستانی به صورت مداوم شاهد ریزش کوه خواهیم بود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز برای رفع این مشکل مجوزهای لازم برای احداث دیوار حائل در مناطق ریزشی اخذ شده است و در مرحله برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد است.

زندی فر اعتبار در نظرگرفته شده برای بازگشایی محور را ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این مسیر از سال ۱۳۹۴ به دلیل ریزش های مکرر و نبود ایمنی کافی مسدود شده است .

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول