اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

توضیحات آب منطقه ای البرز در خصوص آلودگی رودخانه کرج

مدیر عامل آب منطقه ای البرز گفت: منبع آلودگی آب رودخانه کرج در هفنه گذشته هم شناسایی نشده است. متاسفانه تا زمانی که شبکه گاز رسانی در این مناطق تکمیل نشود، امکان آلودگی رودخانه وجود دارد.

توضیحات آب منطقه ای البرز در خصوص آلودگی رودخانه کرج

داوود نجفیان، مدیر عامل آب منطقه ای البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، عدم وجود شبکه آبرسانی در محدوده جاده چالوس را عامل آلودگی آب رودخانه کرج دانست و گفت: به دلیل اینکه سوخت ویلاها و مجموعه‌های تجاری در جاده چالوس، نفت و گازوئیل است و این مناطق هنوز به شبکه گاز رسانی مجهز نشده اند و این امر می‌تواند هر روز موجب آلودگی رودخانه شود. 

وی با بیان اینکه در ۴ نقطه از طول رودخانه کرج،  سنسور تشخیص آلودگی  نصب شده که به صورت لحظه ای هر نوع آلودگی را ثبت می‌کند و هشدار می‌دهد، اظهار کرد: خودپالایی رودخانه هر نوع آلودگی از جمله فاضلاب و غیره، جز آلودگی های نفتی را  پالایش می کند. اما  در خصوص آلودگی نفتی مجبوریم  آب آلوده ای را که به شبکه آب شرب وارد می‌شود را قطع و تا زمان پاکسازی، آب را   به خارج رودخانه منحرف کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه امکان شناسایی منبع آلودگی آب رودخانه وجود ندارد، یادآور شد: در سال گذشته ۴۰ موردآلودگی نفتی در رودخانه کرج  اتفاق افتاد و تنها ۴ مورد شناسایی شد که  سازمان محیط زیست علیه آنها اعلام جرم کرد. منبع آلودگی آب رودخانه کرج در هفنه گذشته هم شناسایی نشده است. متاسفانه تا زمانی که شبکه گاز رسانی در این مناطق تکمیل نشود، امکان آلودگی رودخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه شرکت گاز استان، محدوده زیر سد کرج تا پایان امسال به شبکه گازرسانی متصل می شود، افزود: با توجه به اینکه ۷۲ درصد آلودگی آب رودخانه کرج، مربوط به ویلاها و رستوران هاست، با رسیدن  گاز  به این مناطق،  بخش اعظمی از منابع آلودگی از بین می‌رود. از سوی دیگر با آلودگی های نفتی به دلیل منحرف کردن  آب،  بخش زیادی از آب رودخانه را ازدست می‌دهیم که  در شرایط خشکسالی این امر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان البرز در بخش دیگری با اشاره به  شرایط خشکسالی حاکم بر کشور  و استان، گفت: بر اساس برنلامه ذخیره سازی آب در استان البر، میزان ذخیره آب سد کرج  در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته و ظرفیت آب این سد به ۱۷۴ میلیون متر مکعب رسیده است که در حال حاضر ۹۹ درصد ظرفیت سد کرج، پر است. ظرفیت سد طالقان ۳۲۷ میلیون متر مکعب است که  نسبت به سال گذشته، حدود ۲۷ درصد کاهش داشته و حدود ۷۰درصد از ظرفیت سد طالقان  پر است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول