اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

وضعیت کرونایی فردیس وخیم است/۳۸۲ مبتلا و ۴ فوتی در یک روز

رئیس قرارگاه مقابله با کرونا در فردیس با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در فردیس اصلا خوب نیست و طبق اعلام ستاد کرونا آمار امروز بیماری ۳۸۲ نفر است، گفت: در همین مدت زمان چهار نفر جان خود را از دست دادند.

وضعیت کرونایی فردیس وخیم است/۳۸۲ مبتلا و ۴ فوتی در یک روز

علیرضا صیاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به  وضعیت بد کرونایی در  شهرستان، گفت: آمار شیوع کرونا در فردیس به صورت آسانسوری رو به رشد است که زنگ خطری جدی برای این شهرستان محسوب می‌شود. در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی از ۲۷۰ نفر در روزهای گذشته، امروز به ۳۸۲ نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز که هر ۳- ۴ روز، یک نفر بود، حالا به روزی ۴ فوتی کرونایی افزایش یافته است.

معاون فرماندار فردیس افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان فردیس موظف به اعمال محدودیت‌ها هستیم که در این خصوص تیم‌های مختلف نظارت و بازرسی اصناف با همراهی نمایندگان فرمانداری به کنترل و نظارت در سطح شهر مشغولند. همکاری اصناف برای اعمال محدودیت‌ها در مسیرهای اصلی شهرستان، بسیار خوب بوده است؛ اما در مسیرهای فرعی در این خصوص همچنان  با مشکل مواجه هستیم.

نقاهتگاه کرونایی فردیس مرکز درمانی می‌شود

این مقام مسؤول با یادآوری اینکه فردیس با جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزار نفر، حتی  یک تخت بیمارستانی ندارد، بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد کرونا در شهرستان، با پیگیری‌های مستمر در استان، تا چند روز آینده تنها مجموعه نقاهتگاهی در شهرستان فردیس به عنوان مرکز درمانی شهید سلیمانی راه اندازی می‌شود.

 وی ضمن تقدیر از تلاش و همکاری مجموعه سپاه در ابجاد نقاهتگاه، نگهداشت آن و راه اندازی مرکز درمانی، افزود: با همکاری مثبت مجموعه سپاه، تیم‌های پزشکی و بهداری سپاه در این مرکز مستقر خواهند شد و فعالیت این نقاهتگاه، به صورت مرکز درمانی تا چند روز آینده  آغاز می‌شود تا در شرایط کرونایی،  بارقه امیدی برای شهروندان خوب فردیس باشد.

پیشرفت ۸۰ درصدی بیمارستان فردیس  
 
صیاد با بیان اینکه بیمارستان فردیس با پیشرفت ۸۰ درصدی به سرعت در حال تکمیل است، یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که از ابتدا در مسیر احداث بیمارستان وجود داشت؛ روند پیشرفت پروژه بیمارستان فردیس را با کندی مواجه کرد. اما در سال گذشته از سوی دولت برای تکمیل این بیمارستان  اعتبار مناسبی تأمین شد و مابقی اعتبار نیز در بودچه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. ظاهرا تجهیزات داخلی بیمارستان نیز آماده است و امیدواریم تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

هیچ ظرفیتی در فردیس برای بستری بیماران کرونایی وجود ندارد!

وی در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون ظرفیتی برای نگهداری بیماران کرونایی در فردیس وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: هنوز هیچ ظرفیتی برای بستری و نگهداری بیماران کرونایی در شهرستان وجود ندارد  و تنها بخش های خصوصی درمانی در شهرستان هستند که به پذیرش بیماران کرونایی مبادرت نمی کنند.

گشت و گذارهای خیابانی بعد از افطار  در فردیس ممنوع!

رئیس قرار گاه مقابله با کرونا در فردیس ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به وضعیت نامناسب کرونایی در شهرستان، امسال از گشت زنی های خیابانی جلوگیری خواهیم کرد و مراکز تفریحی، تفرجگاهی و تجاری شهرستان بعد از افطار تعطیل خواهند بود. اما با وجود همه محدودیت ها تا مردم به رعایت پروتکل ها اقدام نکنند، در کنترل شرایط موفق نخواهیم بود.

از موج چهارم کرونا  فقط با همکاری مردم  عبور می‌کنیم

 وی همچنین  از مردم تقاضا کرد که  نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند؛ جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند و  از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا بتوانیم پیک چهارم را که بسیار سنگین تر از موج های کرونایی قبلی است را با آسیب کمتری پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول