اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

برگزاری مسابقه مناجات و صلوات شعبانیه در البرز

رئیس بسیج مداحان استان البرز گفت: مسابقه مناجات و صلوات شعبانی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در استان البرز برگزار می‌شود و نفرات برتر این مسابقات در نیمه ماه رمضان معرفی و تجلیل خواهند شد.

برگزاری مسابقه مناجات و صلوات شعبانیه در البرز

ابراهیم نوروزی‌فر، رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، در رابطه با ماه شعبان، گفت: ماه شعبان یکی از پر‌فضیلت‌ترین ماهای قمری است که مخصوص پیامبر اکرم(ص) است. یکی از اعمال با فضیلت این ماه فرستادن صلوات و درود بر محمد و آل محمد و صلوات شعبانی است که نشان‌دهنده دوستداشتن و محبت به حبیب خداست و باعث تقرب و نزدیکی به خدا و رسول خدا می‌شود.

وی ادامه داد: این ماه فرصت خوبی برای نزدیک شدن به پیامبر خدا است، ثواب صلوات در این ماه بسیار زیاد و جایگاه ویژه دارد احادیث مختلفی در این راستا ذکرشده است، اهل بیت همچو کشتی‌نجاتی هستند که در موج‌های سهمگین هرکسی به آن‌ها متوسل شود نجات پیدا خواهد کرد.

نوروزی‌فر با اشاره به اهمیت فراز‌های شعبانیه اظهار کرد: بسیج مداحان با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج، دو مسابقه راه اندازی کردند، یکی از مسابقات بصورت کتبی از فرازهای صلوات، مناجات شعبانی و اهمیت، شرح و منظور فرازها سوالاتی طرح خواهد شد و شرکت‌کنندگان پاسخ‌ را تا ۱۰ ماه مبارک رمضان به صورت عدد ده رقمی به سامانه مدنظر پیامک می‌کنند و در پایان به ۱۲ نفر برتر مسابقه به قید قرعه هدایای نفیسی تحویل داده می‌شود.

این مقام مسؤول افزود: در مسابقه دوم فزارهای از صلوات شعبانی را به صورت کلیپ تصویری و صوتی در مدت ۱۲۰ ثانیه تهیه‌ و به شماره 09394652616 در شبکه مجازی ارسال می‌کنند. آثار در دو بخش خواهران و برادران به صورت مجزا داوری می‌شود به قید قرعه ٨ نفر از برادران و ٨ نفر از خواهران منتخب و در نیمه ماه رمضان در میلاد امام حسن مجتبی (ع) جوایزی اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز در خصوص برنامه این سازمان تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های دیگری از جمله، راه اندازی حسینیه مجازی، قرار عاشقی که هرشب بصورت زنده در کنار امامزادگان متبرک، با حضور مداحان به نام و شاعران استان پخش خواهد شد و مردم که نمی‌توانند در این ایام کنار ما باشند ان شالله بصورت زنده از این مراسم‌ها فیض و استفاده کنند.

به گفته وی سازمان بسیج مداحان همچنین ۱۰ ویژه برنامه در طول سال به صورت مجموع ذاکرین، با استفاده از سخنران برجسته و مداحان کشوری در کنار مداحان استان در مجموع ذاکرین البرز تدارک دیده است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول