اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

منابع تسهیلات کرونایی هست، متقاضی نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه منابع تسهیلات کرونایی در استان وجود دارد و تقاضا کم است، گفت: پرداخت تسهیلات کرونایی، حتی با داشتن چک برگشتی، و به صورت غیرحضوری امکانپذیر است

منابع تسهیلات کرونایی هست، متقاضی نیست

جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی  استانداری البرز، در حاشیه بازدید از واحد تولیدی دستگاه ضدعفونی کننده محیط در شهرک صنعتی سیمین دشت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جهش و رونق تولید اشاره کرد و گفت: در این راستا  با تاکیدات استاندار البرز ،  تولید و اشتغال محور قرار گرفته و مشکلات واحدهای صنعتی  رصد می شود.‌

وی با اشاره به بازدید معاون وزیر صنعت از واحد صنعتی تولید تونل ضدعفونی، افزود: این واحد صنعتی با اشتغال ۳۵ نفر، سابقه طولانی در خصوص تولید سیستم‌های تهویه دارد و تونل ضد عفونی نیز در  راستای  مقابله با ویروس کرونا تولید شده و با توجه به تلاش های  این مجموعه،  آینده بسیار خوبی در چرخه  تولید کشور برای آن متصور است.

شاهمرادی گفت: سیاست ما این است که تا حد امکان حوزه‌های استانی و کشوری در جهت کاهش اثر تحریم‌ها حرکت کنند. 

معاون استاندار البرز در بخش دیگری با بیان اینکه  در  ۵ ماهه اول امسال تولیدات صادراتی  استان ۲۷۴ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد، گفت:  تسهیلات تبصره ۱۸، به صورت ۱۰۰ درصد کلیه منابع استان،  تخصیص داده شده و  کارشناسی انجام شده  و کلیه موارد کارشناسی شده توسط بانک‌های عامل پرداخت شده  و یا در حال پرداخت است. 

وی با اشاره به رتبه اول البرز در ارائه تسهیلات رونق تولید، اظهار کرد: از ابتدای سال در حوزه رونق تولید  ۵۲۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که تا به امروز توانستیم در حوزه تولید،  اثرات  تحریم‌ها  و کرونا  را کنترل کنیم.

 شاهمرادی نگرانی واحدهای صنعتی البرز را تامین ارز  برای خرید مواد اولیه و ماشین آلات عنوان کرد و افزود: ظاهرا بانک مرکزی تمهیداتی در این خصوص در نظر گرفته است.

وی سهمیه استان البرز در تسهیلات کرونایی را هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون ۳۳۰ میلیارد تومان پرونده در بانک ها تشکیل شده و رقم پرداختی ۱۰۳ میلیارد تومان بوده که در این خصوص مشکلاتی همچون پایین بودن رقم برخی بنگاه‌های اقتصادی و عدم پیگیری از سوی آن‌ها وجود دارد. 

معاون استاندار البرز با بیان اینکه منابع تسهیلات کرونایی در استان وجود دارد و تقاضا کم است، یادآور شد: پرداخت تسهیلات کرونایی، حتی با داشتن چک برگشتی، و به صورت غیرحضوری امکانپذیر است و بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی مکلف شدند به سرعت نسبت به پرداخت پرونده های تشکیل شده در بانک ها اقدام کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول