اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی درشعبات اخذ رأی

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور و کاهش مشارکت در انتخابات، گفت: تأکید داریم که پروتکل‌های بهداشتی در صندوق‌های اخذ رأی با نهایت دقت بررسی و رعایت شود.

الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی درشعبات اخذ رأی

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر امروز و در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رای در مسجد جامع فلکه ۴ فردیس با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز  در ۱۰ حوزه انتخابیه  و ۸ استان در حال برگزاریست، گفت: بزرگترین حوزه انتخابیه در این مرحله استان البرز و شهرهای کرج، فردیس و اشتهارد است که رای گیری در بیش از ۹۰۰ شعبه در حال برگزاریست.

وی با اشاره به ارزیابی صندوق ها  و بازدید میدانی از ستاد انتخابات و شعب اخذ رای در سطح استان البرز، اظهار کرد: آنچه برای ما در این مرحله مبنا قرار گرفته،  رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای  است که به صورت  پایلوت انجام شده و با توجه به اینکه زمان پایان بیماری کرونا مشخص نیست، باید آمادگی لازم برای برگزاری ۴ انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و دو میاندوره ای در سال آینده را داشته باشیم تا نقاط ضعف را احصا و مشکلات را مرتفع کنیم و با آمادگی بیشتری بتوانیم انتخابات بعدی را مدیریت کنیم.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه این مرحله انتخابات از زمان احراز هویت به صورت  الکترونیکی است، گفت: در این دوره برای برگزاری الکترونیک  یک مرحله خلا در صندوق الکترونیک وجود دارد که امیدواریم تا سال آینده طی جمع بندی با شورای نگهبان، هر ۲۵ مرحله انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود.

 

فیلم|رئیس ستاد انتخابات کشور از شعب اخذ رأی فردیس و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازدید کرد.

وی در خصوص پیش بینی برای سطح مشارکت در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مرحله دوم انتخابات در همه ادوار به صورت طبیعی کاهش قابل توجهی دارد که این دوره  با توجه به بیماری کرونا کاهش بیشتری را شاهد هستیم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: طبق قانون  میزان مشارکت در دور دوم انتخابات  نسبی است و با  هر سطحی برگزار شود، دارنده بالاترین رای، پیروز انتخابلت محسوب می‌شود.

وی  با بیان اینکه مردم برای مشارکت در انتخابات آزاد هستند، گفت: حضور در رای گیری حق شهروندان است که  می‌توانند از این حق استفاده کنند و اگرچه در برخی نظامات سیاسی برای عدم حضور در رای گیری جریمه وجود دارد؛ اما در نظام اسلامی ما  هیچ کس برای عدم استفاده از  حق شرکت در انتخابات مواخذه نمی‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول