اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هر کلاس درس با حداکثر 15 دانش آموز برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه آغاز فعالیت مداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد، گفت: دانش آموزان هر کلاس را به چند گروه تقسیم کرده و هر کلاس درس با کمتر نیمی از ظرفیت خود فعالیت خواهد کرد و بیش از 15 دانش آموز سر کلاس درس حاضر نخواهد بود.

هر کلاس درس با حداکثر 15 دانش آموز برگزار می‌شود

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، ظهر امروز در حاشیه آئین بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: امروز ۱۵ شهریور و با حضور مسؤولان کشوری و استانی صدای شروع زنگ مدارس در استان البرز به صدا در آمد. 

وی با اشاره به تراکم جمعیتی بالای دانش آموزان در مدارس استان البرز، گفت: برای کم کردن تجمع در مدارس دو برنامه در نظر گرفتیم یک رعایت سرسختانه پروتکل‌های بهداشتی و دو تقسیم دانش آموزان به دو یا سه دسته، به طوری که دانش آموزان حداقل دو روز در هفته در مدرسه حضور پیدا کنند.

قاسمی ادامه داد: با توجه به مساحت کلاس‌ها، دانش آموزان به دسته‌های ده و پانزده نفری تقسیم می‌شوند و سعی ما این است در کلاس‌های درس فاصله به حداقل یک متر برسد تا فاصله‌های اجتماعی رعایت شود.

وی ادامه داد: دو آموزش مجازی و حضوری توأمان اجرا می‌شود و دانش آموزانی که در کلاس حضور ندارند با استفاده از برنامه شاد می‌توانند به صورت مجازی همانند کسانی که در کلاس حضور دارند، حاضر شوند و از گفته‌های معلم بهره مند شوند.

وی با اشاره به کاهش کیفیت آموزش در فضای  مجازی گفت: آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و به همین دلیل برای افزایش کیفیت آموزشی، و حل مشکلات و مسائل درسی توسط معلم و در محیط رسمی علمی، کلاس ها را به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به فقر سرانه آموزشی در استان البرز گفت: سرانه آموزشی استان البرز کمتر از استاندار کشوری است اما توانستیم در سال جاری اعتبارات کشوری برای حل این معضل را تا ۸۰ میلیارد تومان افزایش دهیم و با کمک مجمع خیرین مدارس جدیدی تا آخر سال افتتاح خواهند شد،و اگر همین روند ساخت و نوسازی مدارس در استان ادامه پیدا کند می توانیم در سال های آینده به استاندارد کشوری نزدیک شویم.

انتهای پیام/ح.ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول