اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

البرز میزبان کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران می‌شود

بیست و ششمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دوازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران به میزبانی دانشگاه خوارزمی در البرز برگزار می‌شود.

البرز میزبان کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جعفر جهان پناه دبیر اجرایی کنفرانس از برگزاری دو همایش بیست و ششمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دوازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران خبر داد و افزود: استان البرز در زمینه اپتیک و فوتونیک دارای پتانسیل های خوبی است و این دو همایش به صورت همزمان در دانشگاه خوارزمی استان البرز طی دو روز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور اعضای هیئت علمی قوی و استقبال انجمن فوتونیک، ما عهده دار برگزاری این مهم هستیم تابتوانیم همایشی در شان استان البرز را داشته باشیم.

همچنین وی در خصوص فوتونیک بیان کرد: تمامی ذراتی که در جهان وجود دارد از فوتون تشکیل شده و به صورت های ساده و پیچیده در اطراف ما وجود دارد.

این مقام مسؤول نقش فوتون ها را در درک حقایق فیزیکی محیط اطراف زندگی ما عنوان کرد و اذعان داشت: فوتون زیربنای علم فوتونیک است و در رنج بینایی انسان به صورت عصب های بینایی می باشد.

جهان پناه یکی از مهمترین کاربردهای فوتون را در زمینه لیزر نام برد و تصریح کرد: امروزه لیزر در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، نظامی، هوا و فضا، بیولوژیکی و... کاربرد دارد.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را حضور صاحب نظران در شاخه های مختلف اپتیک و فوتونیک در راستای تعامل و تبادل اطلاعات لازم برای گسترش تحقیق این دو حوزه مطرح کرد.

وی در ادامه گفت:تعداد مقالات ارسال شده 374 مورد می باشد که از این تعداد 313 موضوع پذیرفته شده و 73 عنوان برای سخنرانی و ارائه شفاهی و 240 مورد در قالب پوستر می‌باشند.

گفتنی است، در برگزاری این کنفرانس یک مهمان خارجی از ترکیه به ارائه مقاله با سخنرانی انگلیسی می‌پردازد و تعداد ده غرفه همزمان با ارائه توانمندی های سازمان های مختلف برپا می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول