اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مراحل اولیه ایدز مشابه با آنفولانزا است

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:مراحل اولیه بیماری ایدز مشابه با بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا است.

مراحل اولیه ایدز مشابه با آنفولانزا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدی معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن اعلام این خبر افزود: بدن فرد مبتلا به بیماری ایدز به گونه ای است که سیستم ایمنی بدن بیمار دچار نقص شده و عامل این بیماری یک نوع ویروس است و پس از وارد شدن به بدن سیستم دفاعی بدن را مختل کرده و سلول های دفاعی را از کار می اندازد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق اشک، هوا، دست دادن و... منتقل نمی شود راه های انتقال بیماری ایدز را رفتارهای پر خطر جنسی، انتقال خون، فرآورده های خونی، سرنگ،سوزن آلوده و از طریق مادر باردار و انتقال آن به جنین، در حین زایمان و یا بعد از آن عنوان کرد.

وی اذعان داشت:این بیماری دارای سه مرحله عفونت حاد، نهفته و بروز علائم است که در مرحله اول، این بیماری علائمی شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا را دارد و دوران نهفته این بیماری 3 تا 8 سال طول می‌کشد.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: طی دوران نهفته این ویروس وارد سلول های ایمنی بدن شده و عمل سلول ها را مختل می کند و هرچه پیش می رود، اختلال در سیستم ایمنی بدن بیشتر می شود و وقتی سیستم ایمنی بدن مختل شود، به راحتی فرد دچار عفونت های مختلف می شود و این عفونت ها ممکن است از دستگاه گوارش گرفته تا دستگاه تنفسی  را شامل شود و فرد با گذر زمان دچار عفونت های مکرر می شود.

محمدی در پایان افزود: این بیماری اوایل قرن 20 به وجود آمده و به شدت در جهان گسترش پیدا کرد و در سال 2009 بیش از 30 میلیون مبتلا داشته و باید به مسائل فرهنگی ناشی از تبعات این بیماری توجه کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول