اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بار سنگین ندامتگاه‌ها بر دوش استان البرز/ زندانیان به شهرهای خود بازگردانده شوند

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری، با اشاره به بار سنگین ندامتگاه‌ها بر دوش البرز گفت: لازم است زندانیان به استان و شهرستان­‌های خود و یا حوزه‌­ای که مرتکب جرم شده‌­اند، بازگردانده شوند.

بار سنگین ندامتگاه‌ها بر دوش استان البرز/ زندانیان به شهرهای خود بازگردانده شوند

مهدی جوهری، استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز، با اشاره به وجود زندان‌های بزرگ در استان البرز و آثار آن بر روی این استان اظهار داشت: بستگان زندانیانی که در زندان رجایی شهر و ندامتگاه قزلحصار دوران محکومیت خود را به سر می­ برند، از سایر استان­ های کشور به کرج می­ آیند و با توجه به سخت بودن تردد ترجیح می­ دهند که در این شهر سکونت کنند و مناطق حاشیه­ ای مانند مهدی آباد و ملک آباد را ایجاد می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری ادامه داد: سرقت، جرائم خشن، جرائم مرتبط با مواد مخدر و سایر ناهنجاری­ های اجتماعی در این مناطق بسیار زیاد بوده و این ­ها از تأثیرات مخرب وجود زندان­‌ها در البرز است.

وی افزود: یکی دیگر از تأثیرات منفی وجود این زندان­ ها در کرج، بعد روانی آن است؛ بخشی از زندانیانی که در این زندان­ ها به سر می­‌برند، مرتکب جرائم خشن شده ­اند که باید مجازات ­های سنگینی را تحمل کنند و وجود این زندان­ ها در کرج موجب ایجاد احساس ناامنی می­‌شود.

جوهری بیان کرد: وجود زندان­ ها در کرج موجب شده تا دیگر استان­ های کشور این­ گونه تصور کنند که تمام جرائم متعلق به البرز و کرج بوده و خود این مسأله نیز احساس ناامنی ایجاد می­‌کند.

وی مطرح کرد: در برخی موارد نیز مشاهده شده که زندانی پس از اتمام دوران حبس خود، به دلیل فقر زیاد حتی هزینه تأمین کرایه برگشت به شهر خود را نیز ندارد و با بیرون آمدن از زندان، مرتکب جرائمی مانند سرقت می­‌شود.

معاون سابق دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تبعات وجود این زندان­ ها این است که زندانی که چندین سال را برای سپری کردن دوران محکومیت خود در کرج گذرانده، حتی اگر خانواده ­اش به این شهر مهاجرت نکرده باشند، به این دلیل که در این دوران ارتباطاتی تشکیل داده است، ترجیح می­ دهد که در کرج مانده و حتی اقدام به تشکیل باندهای خلاف کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری اظهار کرد: لازم است زندانیان به استان و شهرستان­ های خود و یا حوزه ­ای که مرتکب جرم شده ­اند، بازگردانده شوند تا این بار سنگین از دوش البرز برداشته شود.

انتهای پیام/د/1104/س/1/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول