اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دستیابی به دانش فنی واکسن های جدید مهمترین رویکرد مؤسسه رازی است

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دستیابی به دانش فنی واکسن های جدید انسانی، دامی و طیور را مهمترین رویکرد مؤسسه رازی در زمینه تحقیقات دانست و گفت: اعتبار لازم به این بخش اختصاص داده خواهد شد.

دستیابی به دانش فنی واکسن های جدید مهمترین رویکرد مؤسسه رازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، دکتر علی اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز در جلسه گزارش عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری موسسه رازی، با تأکید بر نقش ویژه تحقیقات در رشد و توسعه مؤسسه گفت: تحقیقات اساس توسعه بوده و آینده را می سازد بنابراین باید در کنار به روز رسانی شاخص های نیروی انسانی، تجهیزات و ساختمان های مؤسسه فعالیت های تحقیقاتی را نیز معرفی و دنبال کنیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دستیابی به دانش فنی واکسن های جدید انسانی، دامی و طیور را مهمترین رویکرد مؤسسه رازی در زمینه تحقیقات دانست و بیان کرد: اعتبار لازم به این بخش اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه محصولات جدید در دستور کار بخش های تحقیقاتی رازی قرار دارد، اظهار کرد: توسعه فرآورده های جدید ظرفیت های مناسب تحقیقاتی را می طلبد و در صورتی که هدف، رشد در این بخش باشد، باید توان علمی و ظرفیت تحقیقات بنیادی خود را افزایش دهیم.

اسحاقی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، تحقیقات بنیادی را ذخیره قرض الحسنه تحقیقات توسعه ای دانستند، بیان کرد: انجام تحقیقات بنیادی آینده را می سازد به همین دلیل نمی توان از این موضوع به ویزه در زمینه توسعه فرآورده های بیولوژیک یا توسعه داروها غفلت ورزید.

وی ادامه داد: تدوین نظام نیازسنجی پژوهشی، طراحی سیستمی یکپارچه به منظور دسترسی به روند اجرای برنامه ها و طرح ها، ساماندهی طرح های پژوهشی، تعیین کمیته علمی و فنی با رویکرد انتخاب افراد با تجربه و کارآمد و افرادی که فارغ از هرگونه گرایش و اعمال سلیقه از حقوق افراد در راستای اهداف مؤسسه دفاع می کنند از جمله نیازهای تحقیقاتی هستند.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی انجام تحقیقات دامپزشکی با هدف حل مشکلات مردم را یکی از وظایف اصلی مؤسسه عنوان کرد و گفت: شعب نیز با رویکرد پایش بیماری های منطقه و استان های اطراف و مشکلاتی که مردم به دلیل ابتلا به بیماری هایی همچون آبله، تب برفکی، آنفولانزا و سایر بیماری ها با آن مواجه می شوند شکل می گیرند.

اسحاقی بیان کرد: از دیگر اولویت های تحقیقاتی این مؤسسه می توان به تشکیل دبیرخانه در خصوص چالش های کلان کشور و نقش مؤسسه در این بخش، بازسازی، نوسازی و یکپارچه سازی آزمایشگاه ها، عضویت متخصصان اقتصادی در کمیته های علمی و فنی و ارزیابی دقیق از گزارش نهایی طرح ها اشاره کرد.

انتهای پیام/د/1102/س/1

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول