اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ایران قدرت اول واکسن سازی در منطقه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دانشجویانی که تولید علم می کنند برای ما بسیار قابل اهمیت هستند گفت: بیش از 90 سال است که ایران در منطقه واکسن سازی می کند.

ایران قدرت اول واکسن سازی در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از ظهر امروز در سفر به شهرستان نظرآباد و آئین رونمایی از محصولات دانش بنیان گفت: صرف هزینه در حوزه آموزش اتلاف سرمایه نیست بلکه سرمایه گذاری با هدف اینکه در چند سال آینده بتوانیم بهره گیری کافی را داشته باشیم محسوب می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دانشجویانی که تولید علم می کنند برای ما بسیار قابل اهمیت هستند بیان کرد: بیش از 90 سال است که ایران در منطقه واکسن سازی می کند و رتبه برتر منطقه را دارد.

وی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که دانش آموختگان مملکت در خلق ثروت ملی نقش آفرینی می کنند که تولید واکسن ضد سم یکی از بزرگترین اقدامات آن هاست.

نمکی با تأکید بر لزوم اداره نظام سلامت با ارزانترین و مؤثرترین شیوه ممکن، اذعان کرد: باید نظام سلامت را به خوبی کنترل کرده و راه را برای تولیدکنندگان به صورت یکسان باز کنیم تا همه بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: نباید انتظار داشت هر دارویی به هر شکلی به نظام بیمه ای و پوشش دولتی راه پیدا کند زیرا باید اثر بخشی دارو نسبت به بعد اقتصادی آن ارزیابی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم دارویی که دارای مشابه داخلی است وارد کشور شود.

انتهای پیام/پ/1104/س/4

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول