میراث شهیدِ جمهور در میدان سلیمانی
در شبهای حماسی رفسنجان، موکب «شهدای خدمت» میزبان دیدارهای بیواسطه مردم و مسئولان شده است؛ جایی که هر شب یک اداره، پای کار گرهگشایی از مشکلات شهروندان میایستد.
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حال و هوای بهاری این روزهای شهر، با عطر خدمت در هم آمیخته است. شبهای حماسی در میدان شهید سلیمانی از ۷۳ عبور کرد و هر شب در کنار اشکها و شعارها، برنامههای متنوعی هم برگزار میشود.یکی از اقدامات ارزشمند که مسئولان در حال برگزاری آن هستند، برگزاری میز خدمت است. موکب «شهدای خدمت» این شبها به قرارگاهی برای ارتباط مستقیم مردم با مدیران دستگاههای اجرایی تبدیل شده و کام شهروندان را با طعم شیرین پاسخگویی بیواسطه آشنا میکند.هر شب مختص یک اداره است؛ از دستگاههای خدماتی گرفته تا نهادهای نظارتی و اجرایی. مسئولان، پهلو به پهلوی مردم مینشینند و بدون تشریفات زائد اداری، پای درددلهایشان. درخواستی روی زمین نمیماند؛ یا همانجا دستور حل صادر میشود یا برای پیگیریهای بعدی ثبت میشود.یکی از شهروندان رفسنجانی که برای حل مشکلش به موکب آمده، در گفتوگو با خبرنگار فارس گفت: اینجا آدم حس میکند صدایش را میشنوند. مسئول مستقیم روبهرویت مینشیند، به حرفهایت گوش داده و قول پیگیری میدهد. این حال خوب را مدیون برکت نام شهدای خدمت هستیم.«شهدای خدمت» فقط یک نام نیست، یک راه و مرام است؛ راهی که در آن خدمت بیمنت به مردم، بزرگترین افتخار یک مدیر محسوب میشود. میز خدمتی که در این موکب برپا شده، ادامه راه شهیدانی است که خدمتگزاری صادقانه را سرلوحه کار خود قرار داده بودند مانند شهید خدمت آیتالله سید ابراهیم رئیسی.در این شبهای حماسی بهاری، مردم و مدیران کنار یکدیگر، فارغ از دیوارهای سرد ادارات، پای درددل هم مینشینند و ثابت میکنند که فاصله بین مردم و حاکمیت، میتواند به اندازه یک سلام و علیک ساده در زیر آسمان پرستاره بهار باشد.
10:07 - 23 اردیبهشت 1405