بررسی همکاری‌های انرژی تاجیکستان و بانک توسعه آفریقا

در دیدار وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان با رئیس گروه بانک توسعه آفریقا، بر گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی، مدیریت منابع آب و اجرای پروژه‌های زیرساختی تأکید شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دلیر جمعه»، وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان با «سیدی ولد تاه»، رئیس گروه بانک توسعه آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد.در جریان این دیدار که در وین و در چارچوب «مجمع توسعه صندوق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای توسعه بین‌المللی» برگزار شد، درباره چشم‌انداز گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه توسعه انرژی، مدیریت پایدار منابع آب و اجرای پروژه‌های زیربنایی تبادل نظر گردید.وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان طی سخنانی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های راهبردی کشورش، آمادگی تاجیکستان را برای تقویت همکاری با گروه بانک توسعه آفریقا اعلام کرد.در این دیدار همچنین بر توسعه ظرفیت‌های برق‌آبی، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و بهبود مدیریت منابع آبی تأکید شد.دو طرف همچنین اهمیت گسترش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه سازگاری با تغییرات اقلیمی و اجرای برنامه‌های مشترک برای افزایش تاب‌آوری اقتصادهای آسیب‌پذیر را مورد تأکید قرار دادند.
13:27 - 5 تیر 1405

1 بازنشر
6438 بازدید