آغاز جلسات تثبیت مدیریت جدید تنگه هرمز با حضور هیئت ایرانی و سلطان عمان

جلسات تثبیت مدیریت جدید تنگه هرمز با حضور محمد باقر قالیباف و سیدعباس عراقچی رئیس و عضو هیئت مذاکره‌کننده ایران و سلطان عمان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، خبرنگار صداوسیما حاضر در محل مذاکرات هیئت ایرانی با سلطان عمان گزارش داد:هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از پایان مذاکرات سوئیس، راهی عمان شد و در نخستین ساعات ورود به مسقط، گفت‌وگوهای هیئت‌های ایرانی و عمانی درباره موضوع تنگه هرمز آغاز شد.این مذاکرات با حضور وزیر امور خارجه عمان تا پاسی از شب دوشنبه ادامه داشته و محور اصلی آن، تثبیت مدیریت جدید تنگه هرمز و بررسی ترتیبات مربوط به عبور و مرور دریایی در این گذرگاه راهبردی بوده است.همزمان با مخابره این گزارش، محمدباقر قالیباف و اعضای هیئت ایرانی در دیدار با سلطان عمان حضور داشتند. گفته می‌شود یکی از محورهای اصلی این دیدار، موضوع تنگه هرمز و شرایط جدید حاکم بر این آبراه مهم بین‌المللی است.آنچه از روند مذاکرات برمی‌آید، تأکید طرف ایرانی بر این موضوع است که مدیریت تنگه هرمز و شرایط عبور و مرور در آن به وضعیت پیش از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی بازنخواهد گشت و ترتیبات جدید در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار دارد.از سوی دیگر، همزمان با مذاکرات عمان، در سوئیس نیز کمیته‌های تخصصی با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه، در حال بررسی سازوکارهای اجرایی یادداشت تفاهم اسلام‌آباد هستند.پیگیری موضوع دارایی‌ها، فروش نفت و چگونگی اجرای تعهدات طرفین از جمله محورهای اصلی مذاکرات فنی در سوئیس عنوان شده است.
مجموع تحرکات سه روز اخیر هیئت ایرانی نشان می‌دهد تهران بیش از هر چیز بر ورود سریع توافقات به مرحله اجرا و سنجش عملی میزان پایبندی طرف مقابل متمرکز است؛ رویکردی که می‌تواند در روزهای آینده تصویر روشن‌تری از اراده واقعی آمریکا برای اجرای تعهدات ارائه کند.در جریان رایزنی‌های انجام‌شده پس از امضای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد، بار دیگر بر تثبیت ترتیبات جدید مربوط به تنگه هرمز تأکید شده است.بر اساس این گزارش، هیئت ایرانی تصریح کرده است که تنها جمهوری اسلامی ایران و عمان به عنوان دو کشور دارای سواحل این آبراه، مسئول تعیین و اجرای ترتیبات مربوط به عبور و مرور در تنگه هرمز هستند.همچنین هیئت مذاکره‌کننده ایران تأکید کرده است که این ترتیبات به معنای تأثیرگذاری بر عبور و مرور ایمن دریایی یا همکاری‌های بین‌المللی نخواهد بود و تردد شناورها همچنان با رعایت استانداردها و قوانین بین‌المللی ادامه خواهد یافت.بر این اساس، عبور و مرور از تنگه هرمز در چارچوب ترتیبات جدید و با مدیریت مشترک ایران و عمان دنبال خواهد شد.
پایان پیام/#مذاکره #ایران #عمان
09:25 - 2 تیر 1405
سیاست

2 بازنشر4 واکنش
37٫5k بازدید



22 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌علی رضا‌
@Yamahdi13574 ساعت پیش
در پاسخ به
عمان اعلام کرده که با آزادی عبور و مرور کشتی ها در تنگه هرمز بدون اخذ عوارض موافق است.

@NMNMN4 ساعت پیش
در پاسخ به
کج بشینید راست حرف بزنید ببینیم چی شده. تثبیت مدیریت تنگه یعنی چی؟ آخرش عوارص می دهند یا نه؟ فردا پول کم آوردید نگید از تنگه درآمدی نداشتیم

تصویر نمایه‌ی ‌اصولگر اصلاح طلب‌
@user17091015095721872663 ساعت پیش
در پاسخ به
در پاسخ به و
واقعا پایدارچیها یک‌عده سطحی ، توهمی و بیسواد هستن ، واقعا فکر میکنی خود من و خانوادم الان مسافرخونه رزرو نکردیم بریم تدفین بزرگترین رهبر تمدن ایران؟ واقعا اینقدر حقیری که فکر میکنی خود من اون موقعی که لازم بود با بچه کوچیک نمیرفتم تو خیابون ؟ الان چند روزیه که نمیرم دیگه چون داره انحراف از مسیرش می…
نمایش بیشتر

@user17091011049031193833 ساعت پیش
در پاسخ به
این تیمی که من میبینم تنگه احد ایران را هم دادند رفت

@user17091011049031193833 ساعت پیش
در پاسخ به
وقتی امام جامع فرمان میدهد با مدیریت این حتما صلاح کار را از شما بهتر میفهمد حتی یک مورد از فرمایشات رهبری را عملی نکردید فردا آمریکا به عمان فشار بیاورد و او رضایت به عبور بدون عوارض دهد چه میکنیدوقتی با تهدید به استعفا به مذاکره میروید نتیجه بهتر از برجام نخواهد شد

@user1778267338763 ساعت پیش
در پاسخ به
بیمه اجباری PGSA و هزینه خدمات دریایی و زیست محیطی و امنیتی و ضرورت عبور در کوریدور ایرانی جهت کنترل ورود و خروج ها جهت امنیت خلیج فارس یک زمینه درامدی واسه ساکنین جزایر ایرانی هم میتونه باشه عوارض(toll) حساسیت ایجاد میکنه ما مدیریت کامل تنگه و درامد متناسب با اهمیت تنگه و قابل افزایش می خوایم

@user1751670376793 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌ARTAMOLD فرزاد پوراسکندری‌
ARTAMOLD فرزاد پوراسکندری

@ARTAMOLD  •  28 اردیبهشت 1405

مطالبه

تصویب قانونی که هزینه‌ اشتباه را از دوش جامعه به شخص خاطی منتقل کند

با سلام هر گونه اشتباهی عواقب و هزینه‌هایی در پی دارد که کسی یا کسانی آن را می‌پردازند. اشتباهات در تصمیم گیری‌ها، اشتباهات در نشر اسرار از جمله مواردی‌ است که می‌توان بررسی کرد که مربوط به دولت و کارکنان دولت است. در جامعه ما مدیران و کارکنان دولت اشتباه می‌کنند، اما هزینه ها و عواقب آن را مردم می‌پردازند و واقعیت این است که غالباً فرد اشتباه کننده هیچگونه هزینه ای نمی‌پردازد. بنابراین پیشنهاد می‌گردد قانونی طراحی و تصویب و اجرا شود که هر فرد با هر اشتباهش همه یا بخشی از هزینه‌های اشتباهش را بپردازد. پی‌نوشت‌: برای نمونه، خانم مهاجرانی، سخنگوی دولت، در شرایط حساس اخیر اظهاراتی درباره بندر انزلی و واردات کالا از این بندر مطرح کردند. فارغ از اینکه این سخنان با چه نیتی بیان شده باشد، این پرسش مطرح است که آیا طرح چنین موضوعاتی در آن مقطع زمانی، می‌توانست آثار و تبعات امنیتی در پی داشته باشد یا خیر؟ این سؤال وجود دارد که چه سازوکار پاسخگویی یا جبرانی برای آن در نظر گرفته شده است؟

مجلس شورای اسلامی ایران، دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user1775653425853 ساعت پیش
در پاسخ به
مطمئن هستم مثل همه جلسات دیگه این جلسه هم خسارت دیگه ای برای ایران هست ، چون دولت مفلوک ایران بدون اجازه امریکا آب نمیخوره

@user17091003087331993323 ساعت پیش
در پاسخ به
ه
هادی

@user1709100308733199332  •  25 خرداد 1405

مطالبه

تشکیل هر چه سریعتر مجلس و تصویب نظام حقوقی تنگه هرمز

جهت حفظ حاکمیت ایران بر تنگه هرمز که ایران در جنگ به دست آورده، مجلس باید هرچه سریعتر تشکیل شود و طرح حقوقی اعمال حاکمیت بر تنگه هرمز را جهت حفظ این دارایی ملی تصویب نماید. بعد از اعلام تفاهم دلیلی برای تشکیل نشدن مجلس وجود ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user1769539807223 ساعت پیش
در پاسخ به
عمان که رسما چیز دیگه ای اعلام کرده !!

@Mr_Khansari3 ساعت پیش
در پاسخ به
من به عنوان یک ایرانی و مالک یک سهم از ۹۰ میلیون سهم از تنگه هرمز راضی نیستم که ثانیه ای سهم من از تنگه هرمز باز بماند مگر با دستور مستقیم رهبری و در آن دنیا این حق خود را از مسئولین امر مطالبه خواهم کرد . انشاءالله

@user1755714938472 ساعت پیش
در پاسخ به
تنگه هرمز هم دادید رفت به سلامتی مبارک پزشکیان واونایی که به این ادم رای دادند یادتون میگفت جنگ دور میکنم دو جنگ وکلی شهید والا مقام اونایی که میگفتن رییس جمهور هیچکاره است توجه کردند معنی انتخاب درست متوجه شدید به قیمت جان رهبر واز دست دادن امنیتمون هسته ای وتنگه

تصویر نمایه‌ی ‌امیر‌
@Airani2 ساعت پیش
در پاسخ به
بسی جالب است، تاکید وزیرامور خارجه عمان بر عدم دریافت عوارض همان شیوه مدیریتی قبلی ست، تنگه هرمز به قبل از جنگ برگشته و عملا نظارتی هم که از آن صحبت میشد در کار نخواهد بود. پس یادداشت کنید که هزینه جنگ با ایران و وارد کردن شدیدترین ضربات به آن فقط بستن تنگه به مدت محدود است، با یک تماس حل میشود!

تصویر نمایه‌ی ‌اکبر مخدومی‌
@user1708173189892 ساعت پیش
در پاسخ به
ما برای این تنگه هرمز خون های مقدس دادیم، عمان را چرا باید دخالت بدید؟ این قدرت نیروهای مسلح ما هست که مسیر عبور در تنگه رو مشخص میکنه!!چرا هر چی دستاورده رو بر باد میدید؟الان تنگه جبل الطارق که در ساحل اسپانیا و مراکش هست ولی توسط بریتانیا عوارض گرفته میشه به کسی ربطی داره؟ادای بچه خوب درنیارید؟

@Amirhossein_ja2 ساعت پیش
در پاسخ به
رئیس کل بانک مرکزی هم حرف آمریکائی‌ها مبنی بر تهاتر پول های آزاد شده با نهاده های دامی که از دشمن میگیریم و به سلامت آن اطمینان نداریم را تائید کرده این جماعت دوست نیستند ما اگر تنگه را در اختیار داشته باشیم پول یکسال عوارض آن چند برابر ۲۴ میلیارد دلاری است که قرار با خفت و خواری از آمریکا بگیریم ضم…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌محمدرضا فکوری‌
@user134213572 ساعت پیش
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌محمدرضا فکوری‌
محمدرضا فکوری

@user13421357  •  2 ساعت پیش

آقایان خوش غیرت، فقط بفرمایید با پیاله میرید از آمریکا ذرت و سویا بیارید یا کیسه گردنتون می ندازید؟#مذاکرات#غیرت

@user1773043852962 ساعت پیش
در پاسخ به
مردم می‌پرسند: «عمان در تنگه هرمز چه کاره است؟»۱. تنگه هرمز، «آبراه ملی» ایران است، نه «ملک مشاع» با همسایه. چرا باید «کلید خانه خودمان» را دست «شریک» بدهیم، حتی اگر آن شریک امروز «دوست» باشد؟ فردا اگر «دشمن» شد، چه؟#تنگه_هرمز_فقط_ایرانی#مدیریت_مشترک_خیانت_است#حاکمیت_ملی_غیرقابل_مصادره

@user1773043852962 ساعت پیش
در پاسخ به
۲. «مدیریت مشترک» یعنی «حق وتو» برای عمان. فردا اگر عمان (تحت فشار آمریکا یا اسرائیل) با یک «مصوبه ایران» مخالفت کرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا «امنیت ملی» ما باید گروگان «رأی ۵۰ درصدی» یک کشور دیگر باشد؟#تنگه_هرمز_فقط_ایرانی#مدیریت_مشترک_خیانت_است#حاکمیت_ملی_غیرقابل_مصادره

@user1773043852962 ساعت پیش
در پاسخ به
۳. امروز «تنگه هرمز» را «مشترک» کردیم، چهار روز دیگر «اسم» آن را هم «عوض» می‌کنند (تنگه عمان-ایران؟) و بعد می‌روند سراغ «خلیج فارس»! این «آب رفتن تدریجی حاکمیت» است، نه «مدیریت هوشمندانه».#تنگه_هرمز_فقط_ایرانی#مدیریت_مشترک_خیانت_است#حاکمیت_ملی_غیرقابل_مصادره