بسم الله الرحمن الرحیم تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی علی رغم تلاش فراوان ، روز آخر منتظر بود تا با نتایج سایر تیمها شاید به دور بعدی صعود کند و نهایتا این انتظار ثمری نبخشید و از ادامه رقابتها بازماند.درسی که فوتبال به ما داد این است که کاری کنید که منتظر اقدامات و اجرای تعهدات دیگران نباشید و سرنوشت خود را به هیچ چیز حتی مذاکره با آنها گره نزنید.امام شهیدمان می فرمود: «عمده این است که ما به خودمان اتّکاء کنیم؛ اساس کار این است. ما باید به خودمان اتّکاء کنیم؛ به دیگران نمیشود اتّکاء کرد، به بیگانگان نمیشود اتّکاء کرد، نمیشود اعتماد کرد»تنها راه سعادت خودباوری با توکل به خدای متعال است.بهترین تجربه جمهوری اسلامی در این زمینه ، خودباوری و خود اتکایی در صنایع موشکی و پهپادی و سایر صنایع نظامی است که امروز موجبات اقتدار و عظمت ایران شده است.اگر همین تلاش و کوشش هایی که با هدایت ویژه رهبر شهید در صنعت نظامی و هسته ای و نانو و سلولهای بنیادی داشتیم ، در حوزه اقتصادی ، صنایع غیر نظامی و کشاورزی و ... داشتیم ، نیازی نبود تا منتظر گوشه چشمی از سوی بیگانگان باشیم.۱۴ بند که هیچ، اگر ۱۴۰۰ بند هم تفاهمنامه و توافقنامه نوشته شود، مشکلات کشور حل نخواهد شد. مذاکره را نفی نمی کنیم اما اتکا به آن را به حکم تجربه باید کنار گذاشت و کشور را معطل دشمنان بد عهد نکرد