همکاری مردم و کشاورزان برای عبور موفق از پیک مصرف تابستان
ناظر شرکت توانیر در بازدید از مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان مرودشت و بررسی روند اجرای طرحهای «مهتاب» و «سامان»، بر ضرورت مدیریت مصرف برق و همکاری مشترکان در روزهای گرم سال تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حمیدرضا کریمیفرد در بازدید از توزیع برق مرودشت، با اشاره به افزایش دمای هوا و رشد مصرف برق در سطح کشور اظهار داشت: با وجود تلاشهای گسترده وزارت نیرو و شرکت توانیر، همچنان ناترازیهایی در بخش تولید و مصرف برق وجود دارد که برای کاهش آن، طرحها و پروژههای مختلفی در سراسر کشور در حال اجراست.کریمیفرد افزود: طرح «مهتاب» با هدف کاهش تلفات غیر فنی شبکه و طرح «سامان» با هدف افزایش قابلیت اطمینان، ارتقای تابآوری شبکه و تأمین برق پایدار برای مشترکان، از جمله برنامههای مهم صنعت برق در شرایط کنونی به شمار میروند.ناظر شرکت توانیر با قدردانی از اقدامات انجامشده در مدیریت توزیع برق مرودشت، از مشترکان خانگی خواست با رعایت الگوی مصرف، تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتیگراد و پرهیز از استفاده همزمان تجهیزات برقی غیرضروری، در تأمین برق پایدار همکاری کنند.وی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه مرودشت در بخش کشاورزی استان فارس، از کشاورزان خواست در اجرای برنامههای مدیریت بار مشارکت داشته باشند و در ساعات اوج مصرف، نسبت به خاموش کردن الکتروپمپهای کشاورزی اقدام کنند.کریمیفرد خاطرنشان کرد: کشاورزان در بخش عمده شبانهروز امکان استفاده از برق را دارند و انتقال زمان آبیاری به ساعات خنکتر، علاوه بر کمک به پایداری شبکه برق، موجب کاهش تبخیر آب و افزایش بهرهوری در بخش کشاورزی خواهد شد.#ناظر_توانیر#توزیع_برق_مرودشت#الکتروپمپ_کشاورزی#ناترازی_انرژی 15:02 - 2 تیر 1405