دستور توقف عملیات اجرایی کمربند جنوبی مشهد از طرف وزارت راه و شهرسازی

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به استاندار خراسان رضوی دستور توقف عملیات اجرایی کمربند جنوبی مشهد را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به استاندار خراسان رضوی دستور توقف عملیات اجرایی کمربند جنوبی مشهد را صادر کرد.
متن این نامه بدین شرح است: «بسمه تعالی جناب آقای معتمدیان استاندار محترم خراسان رضوی با سلام و احترام بنا بر اطلاعات واصله در خصوص ادامه عملیات اجرایی احداث بزرگراه جنوبی شهر مشهد و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت اکولوژیکی ارتفاعات جنوبی این شهر به‌عنوان مرکز تنفس شهر و لزوم ممانعت از ترویج پدیده کوه‌خواری و هرگونه ساخت‌و‌ساز و توسعه کالبدی در این بخش از شهر، همچنین متعاقب حواشی متعدد و قابل تأمل از جمله تردید در صحت و سقم مطالعات ترافیکی پروژه، مغایرت‌های طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب با برخی از اسناد فرادست، ملاحظات متکثر زیست محیطی نظیر تخریب و دست اندازی به مناطق حفاظت شده کوهستانی، مداخله حداکثری در توپوگرافی منطقه، شائبه بروز زمین خواری در اراضی حاشیه بزرگراه مذکور و مضافا اعتراض سازمان‌های مردم‌نهاد، مراجع دانشگاهی و صاحب‌نظران حوزه شهرسازی و دغدغه‌های دادستانی محترم کل کشور پیرامون پیگیری و نظارت بر حقوق عامه در این پروژه، خواهشمند است به جهت ضرورت بررسی مجدد و دقیق‌تر جوانب موضوع و پیشگیری از هر گونه پیامدهای احتمالی محتمل، دستور فرمایید در اسرع وقت عملیات اجرایی پروژه فوق متوقف و موضوع در کمیسیون ماده ۵ آن استان و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و کلیه جوانب آن بررسی و نتیجه‌گیری گردد فرزانه صادق مالواجرد» انتهای پیام/ 70051.
کمربند جنوبی
16:54 - 20 بهمن 1399

0 بازدید



1 پاسخ