طبقات اینترنت: مردم عادی در کدام طبقه هستند؟
نزدیک به ۶۰ روز از قطعی گسترده اینترنت گذشته و در همین مدت، چیزی آرام و بیسروصدا در حال شکلگرفتن است: تبدیل اینترنت از یک حق عمومی و شهروندی به یک امتیاز تخصیصیافتنی.
امتیازی که پیشتر با نامهایی مانند «اینترنت سفید» یا «ویژه» شناخته میشد، حالا با عنوان تازه «اینترنت پرو»، «اینترنت پایدار» یا همان «اینترنت طبقاتی» در حال توزیع است.علی مسعودی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفتگویی اعلام کرد که طبقاتی شدن اینترنت در دستور کار وزارت ارتباطات نبوده است: در تمام جلسات با وزارت ارتباطات قرار بر بازگشایی تدریجی اینترنت برای همه مردم بود و نه طبقاتی شدن آن. اینترنتی که برای طبقهای خاص باشد، تاثیر مثبتی بر کسبوکارها ندارد.
وی افزود: ما در اتاق ایران و در همه جلسات با دولتمردان خواستار اینترنت پرسرعت پایدار برای همه بودیم و هستیم زیرا وقتی اینترنتی برقرار است که این اینترنت به طور خاص برای افراد خاص بوده و بقیه نمیتوانند از آن استفاده کنند عملا تاثیر مثبتی بر کسب و کار ندارد.
آخرین آمار از خسارت قطع اینترنت به تعدادی از استارتآپها و نیروهای تعدیلشده آنها:🔹دیجیکالا: ۳۱۰ نفر🔹اسنپفود: ۱۶۵ نفر🔹تکنولایف: ۱۰۵ نفر🔹خانمی: ۴۸ نفر🔹آپارات: ۳۴ نفر🔹فیلیمو: ۲۴ نفر🔹اسنپپی: ۲۰ نفر🔹این اعداد، سند اندوهی است که گریبان چندصد خانواده را گرفته و با ادامه این وضعیت، سهمگینتر خواهد شد…
21:53 - 7 اردیبهشت 1405