مطهری مطرح کرد؛ محاسبه دقيق امام شهيد

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل که با ترور رهبر ایران به دنبال تحمیل بیعت و تسلیم بودند، امروز با شکستی راهبردی مواجه شده‌اند؛ ترامپ به هذیان‌گویی افتاده، نتانیاهو نگران پایان جنگ با دست بالای ایران است. آنچه حاصل شد، نه فقط تثبیت ایران به عنوان قدرت اول غرب آسیا، بلکه معرفی جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت جهانی با پشتوانه امت اسلام است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی مطهری نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس مجلس دهم، در یادداشتی که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است، به تبیین نقش کلیدی شهادت رهبر فقید در شکل‌گیری حماسه مردمی و شکست محاسبات دشمن پرداخته است.متن کامل این یادداشت به شرح زیر است: در آستانه چهلمين روز شهادت رهبر عزيزمان آيت‌الله سيد علي خامنه‌اي رحمت‌الله عليه قرار داريم به تعبير شهيد آيت‌الله مطهري «شهادت تزريق خون است به پيكر اجتماع. شهيد خون جديد به پيكر اجتماع وارد مي‌كند. شهدا شمع محفل بشريت‌اند، سوختند و محفل بشريت را روشن كردند.» بديهي است كه شهادت رهبر يك اجتماع، بلكه رهبر يك امت تأثير چندين برابري دارد. بعد از حمله وحشيانه و ناجوانمردانه ترامپ و نتانياهو به ايران در ميانه مذاكره، كه با ترور آغاز شد، اگر نبود شهادت آن رهبر فرزانه، اين حماسه و اين مقاومت با اين شدت و گستردگي در مردم و نيروهاي مسلح ما شكل نمي‌گرفت؛ حماسه و مقاومتي كه تمام محاسبات اين دو خبيث را بر باد داد. برخي سخنان رهبر شهيد در يك ماهة قبل از شهادت، اين ايده را به ذهن متبادر مي‌كند كه ايشان اين روزها را مي‌ديد و پيش‌بيني كرده بود. در آن ايام ايشان فرمود اگر مسئولان هم به شهادت برسند مردم مبعوث خواهند شد، و ديديم كه مردم چگونه مبعوث و برانگيخته شدند و به چيزي جز انتقام خون رهبر و ساير شهدا و پشيمان كردن آمريكا و اسرائيل و احقاق حقوق ملت ايران كه در اين 47 سال پايمال شده است رضايت نمي‌دهند.
در جاي ديگر ايشان فرمود: مثل ملت ايران با مثل يزيد بيعت نخواهد كرد؛ اشاره به جمله امام حسين عليه‌السلام كه مثل من با مثل يزيد هرگز بيعت نمي‌كند. حمله‌ها و تهديدهاي ترامپ نيز در حكم بيعت خواستن از ملت ايران و تسليم و ذلت اين ملت است و هيهات منّا الذلّه. امام حسين عليه‌السلام مي‌ديد كه اولاً خلافت اسلامي تبديل به سلطنت شده است و ثانياً فرد بسيار فاسدي به نام يزيد در جاي پيغمبر اسلام(ص) نشسته است و از او بيعت مي‌خواهد. امام دريافت كه جز با شهادت و ريخته شدن خون او و اصحاب و نزديكانش و اسارت اهل بيتش اسلام باقي نخواهد ماند. لذا با محاسبه و تدبير، نهضت خود را آغاز و به انجام رساند. به نظر مي‌رسد رهبر شهيد ما نيز شرايطي شبيه شرايط امام حسين را احساس و سپس محاسبه كرده بود، به اين نحو كه آمريكا و اسرائيل فقط بيعت و تسليم مي‌خواهند و ما تسليم نمي‌شويم، لذا بايد تمام ملت برانگيخته شوند و جز با شهادت خود من اين امر حاصل نمي‌شود و پيروزي به دست نمي‌آيد. به همين جهت آن رهبر فرزانه از شهادت نگريخت، ضمن اين كه تمهيدات لازم را براي آينده كشور فراهم كرده و راه را نشان داده بود. مثلاً فرمود: اگر آمريكا و اسرائيل جنگ جديدي راه بيندازند، اين بار جنگ منطقه‌اي خواهد بود. اكنون در آستانه چهلمين روز شهادت آن رهبر الهي، آثار محاسبه و شهادت او را به روشني مي‌بينيم. ترامپ به هذيان‌گويي افتاده است. نتانياهو نگران پايان دادن ترامپ به جنگ در شرايطي است كه ايران دست بالا را دارد. تنگه هرمز در كنترل ايران است و آثار اقتصادي آن دنيا را عليه ترامپ برانگيخته است. كشورهاي خليج فارس شرمنده از همراهي‌هاي طولاني خود با آمريكا هستند گرچه به زبان نمي‌آورند.
مقاومت لبنان، عراق و يمن كه دشمن، آنها را پايان‌يافته مي‌ناميد قدرت عظيم خود را به رخ آمريكا و رژيم اشغالگر كشيده‌اند. همچنين اين جنگِ تحميل‌شده بر ايران، كم‌كم نشانه‌هايي از بيداري ساير ملت‌های مسلمان و پدیدآمدن جنبش‌ها و نهضت‌هایی به حمايت از ايران و مقابله با صهيونيسم را آشكار كرده است و هر مقدار طولاني شود امت اسلام را متحدتر و آماده‌تر براي جهاد با اشغالگران قدس خواهد كرد و اين چيزي است كه دنياي غرب را به هراس افكنده است. آري، تدبيري كه رهبر شهيدمان انديشيد و مقاومت و حماسه‌اي كه مردم و نيروهاي مسلح ايران و جبهه مقاومت از خود نشان داده‌اند مي‌رود كه ايران را به‌عنوان قدرت اول منطقه غرب آسيا بلكه يك قدرت جهاني معرفي كند و امت اسلام را حامي آن قرار دهد.پایان پیام/#مجلس #سیاست #جنگ #آمریکا #اسرائیل #رهبر_شهید #رهبر
11:09 - 19 فروردین 1405
مجلس

4 بازنشر19 واکنش
159٫4k بازدید



10 پاسخ

@user17384294562319 فروردین 1405
در پاسخ به
باز خوبه از ساپورت خانوما اومدی بیرون.

تصویر نمایه‌ی ‌منتظر ظهور (𝓞𝔍𝓞)‌
@webrefer19 فروردین 1405
در پاسخ به

آتش بس یا فرصتی برای تنفس آمریکا

نیاز مبرم آمریکا به این دو هفته تنفس آنها را به سمت حیله جالبی هدایت کرد.اگر دقت کنید، آتش بس هیچ بند الزام آوری مثل شروع به تخلیه نیروهای امریکایی یا شرط عدم جابجایی لجستیک توسط نیروهایی امریکایی در زمان آتش بس و.... ندارد و بدون هیچ پیش شرطی تنها مبناهای گفتگو در آن مشخص شده، بدون هیچ الزامی بر …نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
@Burse9919 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  13 تیر 1404

درخواست ایجاد صندوق خسارت برای سهامداران خرد بورس و انتقال مبلغ آنها
مطالبه

درخواست ایجاد صندوق خسارت برای سهامداران خرد بورس و انتقال مبلغ آنها

بر کسی پوشیده نیست که در این ۵ سال تالار شیشه ای بورس تاریک ترین سال‌های خودش را به همه نشان داد. بیانیه ریسکی دادند و موجی از تخلفات و سوءاستفاده‌ها از سهامداران بینوا شروع کردند و به آن رنگ و لعاب قانونی دادند. از دولتی ها تا خصولتی‌ها و ارگان های ناظر بورسی و غیر بورسی. سازمان‌های ناظر، چه بورسی و چه قضایی، در قبال این روند سکوت اختیار کردند. سوال اینجاست: پلیس فتا در این پنج سال کجا بود؟ قوه قضاییه و دادستانی در مقابل این حجم از اغفال عمومی چه نقشی ایفا کردند؟ چرا مدیران و مسئولان ارشد بازار سرمایه، بانک مرکزی، شورای عالی بورس، و وزرا نسبت به این وضعیت واکنشی مؤثر نشان ندادند؟ جای خالی پاسخگویی همچنان احساس می‌شود. پلیس فتا در این ۵ سال کجا بوده و هست مگر وظیفه ای جز این دارد که مجرمان اینترنتی را گرفته و قوه قضائیه کجا بود و دادستانی و کلا ناشران و مدیران بورس و وزرا و بانک مرکزی و روسای سازمان عریض و طویل بورس و شورای عالی بورس کجا بودند و همه با خوشحالی مدیران بعدی را آوردند که می‌دانید چه کردند! مدیران و مسوولانی که قوانین و ابزار و ساختار را طوری با دقت و با هماهنگی هم قرار دادند تا مردم دارایی حلال سال‌ها تلاششان از بین برود. حمایت ها در منفی‌ترین حالت! گویا حتی اتفاقات سیاسی و حرفهای سیاسیون با بورس در هماهنگی کامل هست! شما هر خرید و کاری می‌کنید ریسک دارد و پلیس و قوه قصاییه و دیگر ارکان مراقب هستند ولی چه شد که در بورس جز پولشویی و کد به کد و صف خرید و فروش و ایجاد صف های کاذب برای اغفال کار دیگری انجام نشد. آینه تمام قد از وضعیت اقتصاد وکشور در بورس نشان داده شد. عادی انگاری هر سقوط و بدون اطلاع گذاشتن مردم و سهامدار خرد از اخبار مهم تاثیر گذار و جمع کردن در صف فروش و به یکباره صف خرید کردن نمادهای نور چشمی و شاخص‌ساز بدون اینکه کسی بتواند واردش شود جز رانتی ها و نزدیکان. یکبار برای همیشه خسارت سهامدار را که به راحتی قابل محاسبه هست را بدهید و اجازه ورود مردم خرد را دیگر به این کوره پول حلال سوزی راه ندهید. و حساب کسانی را هم که با صف فروش کردن‌ها و عرضه اولیه ها و نمادهای کاغذی پول بر پولشان اضافه کردند را بسته و مبلغ همراه با خسارت و تورم او را محاسبه و به قدرت خرید سهامداران خرد در کارگزاری هایشان واریز نمایید. خوشبختانه یا متاسفانه عمر کوتاه هست! و خیلی زود دیر میشود. نمادهای بورسی با ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا کالا یا ایجاد قیمتهای کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار یا کالا (بند 3 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و ماده 10 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید) اقدامی خلاف کردند. متاسفانه ناشران، ناظران ،شورای عالی بورس،رئیس جمهور و وزرا و روسای بورس و تمام ارگان های ذینفع باید مورد رسیدگی قرار گیرند. درخواست دارم در بالاترین سطوح این اقدام شود شک نکنید اعتماد مردم دوباره به سمت شما بر خواهد گشت.تعداد سهامداران بورسی به قدری هست که در تحول کشور عزیزمان ایران نقش سازنده ای داشته باشند و پشت مسوولانی که پشتشان ایستادند بایستند. کسانی که کنار ایستادند و می‌دانند و کاری نمی‌کنند هم بدون شک شریک این تخلف خواهند بود. به امید فردایی بهتر از دیروز و امروز یاحق

پلیس فتا، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، دادستانی کل کشور، مجلس و قوه قضائیه، رئیس جمهور، شورای عالی بورس، سازمان بسیج، ناظر بورس، وزیر اقتصاد و دارایی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@Troluser19 فروردین 1405
در پاسخ به
الان مصوبه ی شعام نیاز به تأیید رهبری نداره برای اجرایی شدن؟اختیار جنگ و صلح مگه با رهبری نیست؟یه پیام صوتی بدهند و با اعلام صریح تصمیم خود ، جلوی دو دستگی در نیروهای انقلاب را بگیرند

تصویر نمایه‌ی ‌9**0177‌
@ApexIntel19 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌9**0177‌
9**0177

@ApexIntel  •  19 فروردین 1405

آیت‌الله محیی‌الدین حائری شیرازی رحمة‌الله علیه یکماه قبل از وفات: ایران، آمریکا را قورت خواهد داد؛ مثل اژدهایی که مار را قورت می‌دهد.

تصویر نمایه‌ی ‌محمد کوهکن‌
@IranbisheShiran146619 فروردین 1405
در پاسخ به
باید ابرقدرتی خوومونو توی تمام مسائله هان ثالت کنیم تا دوباره منزوی نشیم توی همه اجلاس ها و اتفاقات مهم جهان مثه روسیه چین و امریکا باید دخالت کنیم

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی ابراهیمی‌
@Iranfarssnews19 فروردین 1405
در پاسخ به
ای کنگان!ای شهری که شب‌هایش بیدارتر از روزهای بسیاری از جهان است!

@Alireza137419 فروردین 1405
در پاسخ به
انشالله چنین شود که شما میفرماییدبه امید دیدن روز آزادی قدس شریف

@Alireza137419 فروردین 1405
در پاسخ به و
جناب آقای مطهری، وضعیت الان لبنانامیدوارم در جریان باشید.پدر شما و آقای لاریجانی به برادرانشان پشت نمیکردند.امیدوارم توضیح شرافتمندانه وجود داشته باشدhttps://farsnews.ir/yamahdi_313_61/1775637388792649150
تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
فاتح

@Jamkaran_313_61  •  19 فروردین 1405

نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی با بمباران شهر صور لبنان!

۱ MB

@user170910158350323958219 فروردین 1405
در پاسخ به
تا آتش بس نشده بود فارس چند یادداشت از مطهری منتشر کرده که اختصاصی برای فارس نوشتهفارس این عوضی بازی ها رها کن