جهانگیر مطرح کرد؛ قوه قضاییه پای کار ایجاد امید اجتماعی در پسا جنگ

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایی هدر یادداشتی با عنوان «امید اجتماعی» به موضوع جنگ و تلاش عملیات روانی دشمن برای القای نا امیدی به جامعه پرداخت.
گروه قضائی خبرگزاری فارس: اصغر جهانگیر در یادداشتی با عنوان «امید اجتماعی» به موضوع جنگ و تلاش عملیات روانی دشمن برای القای نا امیدی به جامعه پرداخت و نوشت:جنگ، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. دشمن به موازات تهاجم و تجاوز و استفاده از بمب و شلیک موشک تلاش می‌کند در پازل یک نبرد ترکیبی از سناریوها و ترفندهای عملیات روانی بهره ببرد و آینده ایران را تاریک و بی افق روایت کند. واقعیت این است که ایران، دشمن را در میدان زمینگیر کرده است و اهداف شوم متجاوزین به کشورمان با شکست سنگین روبرو شده است. بنابراین باید دشمن را در حوزه‌های دیگر نیز ناکام گذاشت؛ همچنانکه مردم رشید ما با حضور معنادار و مستمر در خیابان، دشمن را ناکام گذاشتند. یکی از حوزه‌هایی که دشمنان و معاندان ایران اسلامی با ابزار رسانه و جنگ روایت‌ها خواهند کوشید تا شعله جنگ را روشن نگه دارند، حوزه اجتماعی و نشانه رفتن امید جامعه است. اینجاست که وظایف مسئولین سنگین‌تر می‌شود و باید با کار جهادی و انرژی مضاعف و با برنامه‌ریزی دقیق و هم افزایی حداکثری، خدمات اجتماعی به مردم به بهترین شکل انجام شود. همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط باید با همدلی و هماهنگی نگذارند مشکل یا چالشی در حوزه اجتماعی بر زمین بماند، در همین رابطه لازم است همه صداهای نا امید کننده را رصد نمایند و نهضت روشنگری و تبیین راه‌اندازی نمایند.بدون شک، جنگ پیامدهای مخربی در حوزه اجتماعی ایجاد می‌کند ولی می‌توان از این وضعیت با موفقیت عبور کرد. قوه قضاییه با همه توان پای کار در حوزه اجتماعی است تا شرایط مراقبت از حقوق مردم را تامین کند و در حل مشکلات تسریع نماید.
هر چقدر در خدمات اجتماعی به مردم و بازسازی خانه‌ها و اماکن و برطرف کردن مشکلات شهری و محلات تسهیل و تسریع شود کارشناسی‌ها همزمان در محل انجام شود، میزهای خدمت توسعه یابد، دیدار با خانواده شهدا و آسیب‌دیدگان هدفمند گردد و نتیجه اقدامات اطلاع‌رسانی شود قطعا منجر به امید اجتماعی می‌شود.معاونت اجتماعی عدلیه برنامه‌ها و کار ویژه‌های متعدد و مختلفی را طراحی کرده تا از حقوق اجتماعی مردم صیانت شود. در این مسیر از ظرفیت خیّرین، سمن‌ها و بخش خصوصی استفاده خواهد شد ولی بالاترین ظرفیت، خود مردم دلیر و غیور و رشید هستند که اگر این انرژی و توان عمومی به یک نهضت اجتماعی مردمی تبدیل شود هیچ بن‌بستی وجود نخواهد داشت و امید اجتماعی در بالاترین سطح رخ خواهد نمود. و بالاخره باید گفت؛ مهم‌ترین کار این است که فراتر از بروکراسی‌های دردسرساز و فرایندهای اداری دست و پاگیر می‌بایست شرایطی را مهیا کرد که حضور مردم در حوزه اجتماعی برای حل مشکلات به یک نهضت فراگیر و امیدبخش تبدیل شود. امید اجتماعی در جنگ و پسا جنگ یعنی بستری شکل بگیرد تا کارها به دست مردم سامان یابد و مردمی که در خیابان درخشیدند اینک آینده خود را بسازند و برای کشورشان تولید قدرت کنند.#قوه_قضائیه
11:02 - 6 اردیبهشت 1405
جامعه
حقوقی و قضایی

2 بازنشر1 واکنش
124٫4k بازدید



4 پاسخ

@EMAD1236 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
برخورد با مفسدین اقتصادی و الیگارشی های فاسد، تنها راه عبور ار بحران اقتصادی است که نتیجه آن بازگشت اعتماد جامعه رو به همراه دارد.خدا قوتاین گوی و این میدان

تصویر نمایه‌ی ‌اصلاحات=ویرانی‌
@heydarheydari6 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣احتمالا جوک میگن جناب سخنگوتو دادگاه ها که جز ناامیدی چیزی به مردم تزریق نمیشهسی تا پرونده داشتم همه تا هزار جور هزینه نکردم و نرفته دیوان عالی و تجدید نظر حکم درست نگرفتم بعد از کلی دوندگی و سر دوندنقوه قضائیه خودش یکی از عوامل اصلی این مشکلات و اغتشاشات و اعتراضات مردمه

@user17091003583282174956 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اقای سخنگولطفاازدادگستری شروع کنندپرونده ای که بازدوبندوکلاهبرداری و.......سندگرفته شکایت کردیم ماروازاین شعبه به اون شعبه پاس میدن کاشکی اقایون کارموظفی روانجام بدن کارجهادی پیشکش

تصویر نمایه‌ی ‌حکیم کاظمی افشار (و غیره)‌
@Hekim_Kazimi_Avsar6 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
به نظر سیمکارت سفید موجب خلط شرایط خارج با داخل شده، پیشنهاد می‌کنم مسؤولین خدوم لااقل برای ساعاتی از اینترنت سیاهِ رعیتی استفاده فرمایند تا انشاالله سطح دغدغه‌های ایشان به سطح ما رعیت نزدیک‌تر شود...