سلیمی: آمریکایی‌ها حق تعیین تکلیف درباره ورود بازرسان را ندارند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه‌؛ تیم مذاکره‌کنندهٔ آمریکایی نباید تصور کند که می‌تواند در حوزهٔ هسته‌ای ایران اعمال‌نظر کند، گفت: قانون اقدام راهبردی، تکلیف دولت را در خصوص ورود بازرسان و ارتقای کیفیت غنی‌سازی به‌روشنی مشخص کرده است.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مجلس خبرگزاری فارس گفت: اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران یک قانون مترقی است که امام شهید نیز بارها از آن به‌عنوان قانونی پیشرو یاد کردند. این قانون که در مجلس قبل به تصویب رسید، کشور را از سرگردانی در حوزهٔ هسته‌ای نجات داد و تکلیف دولت را در زمینهٔ غنی‌سازی و نیز ورود بازرسان و ارتقای کیفیت غنی‌سازی به‌روشنی مشخص کرده است.وی افزود: این قانون، مورد تأیید شورای نگهبان بوده، قابلیت اجرا دارد و هرگونه تخطی از آن، به‌صراحت جرم‌انگاری شده است. مجلس شورای اسلامی هرگز اجازه نمی‌دهد قانونی که خود تصویب کرده، ناقص اجرا شود یا نادیده گرفته شود. قانون مذکور، نه‌تنها قابل‌چانه‌زنی نیست، بلکه در تبصره‌های آن، هر فعل یا ترک فعلی که منجر به اجرای ناقص یا عدم اجرای آن شود، جرم محسوب می‌شود.سلیمی در واکنش به فضای مذاکرات اخیر تأکید کرد: تیم مذاکر ه‌کنندهٔ آمریکایی نباید تصور کند که می‌تواند در حوزهٔ هسته‌ای ایران اعمال نظر یا تحمیل کنند. تکلیف حوزه هسته‌ای در مجلس تصویب شده و هیچ‌کس حق ندارد در حوزه هسته‌ای ورود پیدا کند قانون تکلیف همه را مشخص کرده است. حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و حقوق ذاتی ایران در این حوزه، خط قرمز مجلس است.
عضو هیئت‌رئیسه خاطرنشان کرد: مجلس با چشمانی باز بر اجرای دقیق این قانون نظارت خواهد کرد و هیچ‌کس حق ندارد آن را ناقص اجرا کند. قانون اقدام راهبردی، یک تکلیف قانونیِ غیرقابل‌مصالحه است و در هیچ سطحی از مذاکرات، قابل معامله یا اغماض نیست. موفقیت کشور در گرو پایبندی به این قوانین مترقی است.به گزارش فارس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۹ کلیات و جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساندند؛ الزام به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و توقف اجرای پروتکل الحاقی در مقابل بد عهدی طرف مقابل بر این اساس به دولت تکلیف می‌شود. کلیات و جزئیات این طرح با قید 2 فوریت بعد از به شهادت رساندن شهید محسن فخری زاده در دستور کار مجلس قرار گرفته بود.نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به روند اقدامات خصمانه امریکا علیه جمهور اسلامی ایران و همراهی کشور‌های اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساندند.پایان پیام/#مجلس#مذاکره #قانون
17:09 - 2 تیر 1405
مجلس

2 بازنشر
16٫7k بازدید



5 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌ناصر‌
@Naser_011011102 ساعت پیش
در پاسخ به
مجلسی که تعطیله چگونه هیئت‌رئیسه و رئیس داره همنطور هم آمریکا به خواسته هاش میرسه تا الان که رسیده با پشتکار جریان وفاق همه خواسته های آمریکا اجرا میشه

@user17091000873723933772 ساعت پیش
در پاسخ به
عه بعد چهار ماه یادتون افتاد که نماینده مجلس بودید؟ بیشتر میخوره این هیات رییسه فعلی پادوی قالیباف باشه تا نماینده مردم در مجلس... اصلا در تراز ملت مبعوث نبودید خیلی عقبید بعیده دیگه برسید ب مردم... خیلی زود دیر شد...

@user17091005274173869822 ساعت پیش
در پاسخ به
این که مجلس رو تعطیل کردن و هنوز بازش نکردن، یه خورده آدم شک میکنه که نکنه واقعا کودتا شده؟یه نفر از این اصلاح طلب ها هم امروز گفته بود شعار مرگ بر آمریکا رو بذاریم کنار.ما مردم اجازه ی کودتا نمیدیم.

@mehrmah2 ساعت پیش
در پاسخ به
اگه راست میگی مجلسی که تعطیل کردید و باز کنید وگرنه همه میدونن که حق تعیین تکلیف رو شما از مردم می گیرید نه اونها

@Shabah2 ساعت پیش
در پاسخ به
نگران نباشید با روال تصویب قانون لاکپشتی که مجلس در پیش داره غنای ۲۰ درصد مصوب شده،دشمنم کاملا آگاه میخواد سطح غنی‌سازی رو از ۶۰درصد به ۲۰درصد کاهش بده که بدلیل ضعف قانونی و بهانه‌تراشی‌های آژانس فرقی نمیکنه اینکارو خودمون با نظارت آژانس انجام بدیم یا از روشهای تحریمی فشار و... استفاده کنن،مهم اینه …نمایش بیشتر