قولنامههای املاک غیرمنقول در هرمزگان فاقد اعتبار میشوند
رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای طرح جدید ساماندهی اسناد غیررسمی خبر داد و اعلام کرد از اول خرداد ۱۴۰۵، دارندگان املاک فاقد سند رسمی باید اطلاعات خود را در سامانه «ادعا» ثبت کنند؛ در غیر این صورت، ادعاهای بعدی آنها قابل پذیرش نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محتبیقهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، با اشاره به اجرای ماده ۱۰ قانون مرتبط با ساماندهی املاک و اسناد غیرمنقول بیان کرد: از ابتدای خردادماه ۱۴۰۵ سامانهای با عنوان «ادعا» راهاندازی خواهد شد که تمامی مالکان املاک فاقد سند رسمی و تکبرگ موظف هستند مشخصات ملک، هویت مالک و مدارک قولنامهای خود را در این سامانه بارگذاری و مراحل قانونی را پیگیری کنند.وی افزود: این طرح به مدت دو سال اجرا خواهد شد و فرصت قانونی برای ثبت ادعاها در این بازه زمانی در نظر گرفته شده است.قهرمانی در پایان تأکید کرد: در صورتی که افراد در این مدت نسبت به ثبت و بارگذاری مدارک خود اقدام نکنند، پس از پایان مهلت مقرر، ادعاهای آنان در خصوص مالکیت املاک فاقد سند رسمی دیگر مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.
08:46 - 1 تیر 1405