گسترش همکاریهای منطقهای محور گفتوگوی مقامات قرقیزستان و آلمان
مقامات ارشد قرقیزستان و آلمان در شهر «برلین» دیدار و بر افزایش همکاریهای منطقه ای و بینالمللی تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار دفتر منطقهای خبرگزاری فارس، «آموربیک تکی بایف» سفیر قرقیزستان در برلین با «ولفگانگ سیلبرمن» مدیر بخش روابط خارجی دفتر رئیس جمهور فدرال آلمان دیدار و گفتوگو کرد. در این دیدار طرفین در مورد توسعه روابط دوجانبه بین قرقیزستان و آلمان، سازماندهی دیدارهای متقابل و همچنین در مورد وضعیت بین المللی و منطقهای و همکاری در آسیای مرکزی گفت وگو کردند. تکی بایف بر علاقه قرقیزستان به تقویت روابط دو کشور در زمینههای مختلف و انجام دیدارهای سطح بالا تاکید کرد. وی در عین حال خاطرنشان کرد: قرقیزستان به عنوان آغازگر استراتژی اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی در نزد «اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان از ارزش و احترام بالایی برخوردار است. سیلبرمن به نوبه خود افزود: رئیس جمهور آلمان به خوبی با آسیای مرکزی آشنا است و این منطقه برای وی اهمیت دارد. در ادامه طرفین توافق کردند که ارتباطات منظمی را برای اجرای برنامههای مختلف حفظ کنند. انتهای پیام/
12:20 - 23 تیر 1401