«بر جاده‌هاي سرخ» نادر ابراهيمي به زودي منتشر مي‌شود

خبرگزاري فارس: رمان 5 جلدي «بر جاده‌هاي سرخ» آخرين نوشته نادر ابراهيمي تا آخر تيرماه از سوي انتشارات روزبهان وارد بازار كتاب مي‌شود.
به گزارش خبرنگار كتاب خبرگزاري فارس، ابراهيمي در اين رمان بلند زندگي نامه «ميرمهنا دغوابي» يكي از مبارزان جنوب ايران را روايت مي‌كند. رمان «بر جاده‌هاي آبي سرخ" يك داستان بلند است كه براساس اسناد تاريخي درباره زندگي «ميرمهنا دغوابي» يكي از مبارزان جنوب كه با كمك دلاوران همان خطه توانست حركت استقلال‌طلبانه‌اي در جنوب ايران به انجام برساند. قرار بود اين كتاب يك رمان 10 جلدي باشد كه با بيماري نادر ابراهيمي اين اثر نيمه كاره مي‌ماند. فرزانه منصوري همسر نادر ابراهيمي نيز پيش از اين از نگارش فيلمنامه‌اي سريالي از روي اين رمان خبر داده بود كه آن هم به علت بيماري اين نويسنده 71 ساله متوقف مانده است. «خانه اي بر شب»، «آرش در قلمرو ترديد»، «مصابا و رؤياي گاجرات»، «بار ديگر شهري كه دوست مي‌داشتم»، «هزارپاي سياه و قصه‌هاي صحرا»، «افسانه‌هاي باران»، «غزلداستان‌هاي سال بد» از جمله آثار او درحوزه بزرگسال است. داستان بلند «آتش بدون دود»، جايزه نويسنده برگزيده 20 سال پس از انقلاب را از آن خود كرد. «كلاغها» نيز جايزه اول فستيوال كتاب‌هاي كودكان توكيوي ژاپن، جايزه اول سيب طلاي براتيلاو و جايزه اول تعليم و تربيت از يونسكو را از آن خود كرده است.
ابراهيمي كه نگارش چندين نمايشنامه و فيلمنامه را نيز در كارنامه هنري خود دارد، فعاليت حرفه‌اي خود را در زمينه ادبيات كودك با تاسيس «موسسه همگام با كودكان و نوجوانان» با همكاري همسرش فرزانه منصوري آغاز كرد كه اين انتشارات عنوان ناشر برگزيده آسيا و ناشر برگزيده در جشنواره‌هاي آسيايي و جهان تصويرگري كتاب كودك را از آن خود كرده است. انتهاي پيام/ش
12:45 - 16 تیر 1386

0 بازدید



1 پاسخ